globe

Globetrotters

Copyright ©  and Webdesign 2010 J.J.V.

Home

Duitsland     Nederland                            Weekendjes weg

Weekend Oberhausen

Vrijdag 20 januari 2017:
We rijden op tijd van huis. We hoeven niet zo ver, maar ontmoeten Els en Loek al voordat we in Oberhausen in hotel Residenz terecht kunnen. We hebbenkerk in  Oberhausen afgesproken Duisburg in te gaan en hebben even contact over waar we goed kunnen parkeren. We ontmoeten ze uiteindelijk in Moers, waar we bekend zijn. Daarna rijden we door naar Duisburg, parkeren de auto's en gaan stad in. We eten een broodje en genieten van een lekker kopje cappuccino. Duisburg heeft een gezellig centrum met behoorlijk wat winkels. Na 2 uur rijden we verder naar Oberhausen, doen eerst wat boodschapjes bij de Lidl en gaan vervolgens naar hotel Residenz, wat vlakbij het centrum ligt. We hebben mooie ruime kamers met zelfs een keukenblok enhotel Residenzeen magnetron. Na 4 uur lopen we naar het centrum. We komen langs een steakhouse La Pampa en vragen op de terugweg of we daar met onze honden naar binnen mogen. Dat is geen probleem. We brengen onze spulletjes even naar het hotel en komen terug om te eten. De grillschotels zijn echt super en overdadig. We nemen de rest van het vlees mee naar het hotel. We drinken koffie en kijken tv en rond half 11 laten de mannen de honden nog een keertje  uit voordat we naar bed gaan.

Zaterdag 21 januari,
Nadat we op zijn gestaan en de honden uit zijn geweest gaan we naar beneden om te ontbijten. Het ontbijt is weer lekker en uitgebreid. We hebben Sascha op de kamer gelaten in de bench en Belle is daar ook, zodat ze niet alleen is. Als we weer boven komen is ze nog zacht aan het joekeren en haar hele kussen heeft ze stuk gescheurd en de vulling er gedeeltelijk uitgehaald. Ze ligt daarna uit te rusten, omdat ze moe is van het overstuur reageren. We lopen vervolgens de stad in. De winkelstraat is echt behoorlijk lang en we komen veel leuke winkeltjes tegen. We hebben best een aantal dingen gekocht. De broodjes, uit etendie we bij de Netto hebben gekocht eten we op en de mannen nemen er vlees van gisteren bij wat warm is gemaakt in de magnetron  Nadat we klaar zijn lopen we nog naar de Aldi. We komen langs het zwembad waar we gratis gebruik van mogen maken. Helaas zien we dat het al vanaf 15 uur gesloten is voor publiek op zaterdag. Wel zijn er allerlei lessen en activiteiten gaande. We zijn dus te laat en kunnen er geen gebruik meer van maken. Via de Aldi lopen we vervolgens van de andere kant de winkelstraat door en komen bij de straat waar nog meer restaurants zouden moeten zitten. We zien nog een steakhouse tegen, maar deze is duurder dan die waar we gisteren hebben gegeten. Ook is er nog een combi steakhouse-Griek. We kiezen er uiteindelijk voor om naar hetzelfde adres te gaan waar we gisteren hebben gegeten. We spreken daar af dat we er om half 7 zullen zijn. Vandaag houden we niet zoveel over, omdat we geen mixed grill hebben genomen. Voldaan gaan we weer terug naar het hotel en kijken daar nog tv voordat we naar bed gaan.

Zondag 22 januari:gemeentehuis in Venlo
Nadat we zijn opgestaan, Rex en Loek de honden hebben uitgelaten en ik de koffer heb gepakt, gaan we ontbijten. Nu laten we Sascha alleen in de bench zonder ook maar iets erin wat ze kan vernielen. Halverwege ons ontbijt wordt ons door de receptioniste gemeld dat er mensen hebben geklaagd over het geblaf van een hond van een van ons. Rex haalt Sascha op en ze ligt daarna heel rustig onder onze tafel. Na het ontbijt brengt Rex de Bench naar de auto en ik pak de laatste spulletjes in. We besluiten via Venlo te rijden, omdat het daar koopzondag is. We tanken nog even goedkope Duitse benzine en vertrekken. Als we in Venlo aankomen is het er reuze druk met Duitsers. In Duitsland zijn er nooit koopzondagen, behalve rond de kerst. Daarom komen alle Duitsers genieten van onze koopzondagen. We parkeren de auto’s en lopen door de drukke winkelstraten. Ook hier zijn allerlei koopjes en komen we met een tasje vol met leuke dingen bij de auto terug, nadat we bij Bakker Bart een broodje hebben gegeten. We nemen afscheid en rijden naar huis. We hebben weer een leuk weekend achter de rug.

Paasweekend Duitsland

Zaterdag 15 april:
Als we wakker wordt regent het een beetje. Gelukkig wordt het snel droog.Goch Na het ontbijt vertrekken we. We gaan naar Goch, net over de grens in Duitsland. Na een kleine drie kwartier komen we aan bij de camperplaats. Daarna lopen we het stadje in. We lopen de weg langs het water en als we onder de poort door zijn zijn we gelijk bij de winkels. Wij vinden het altijd leuk om ergens anders te winkelen en ook hier vinden we een paar leuke koopjes. Daarna lopen we weer met de honden terug langs het water. We lunchen en zitten lekker rustig te genieten terwijl het zonnetje zich steeds meer laat zien. Nadat we koffie hebben gedronken lopen we naar de lidl en doen nog een paar boodschapjes. Daarna lopen we even verder naar Kaufland en nu zien we dat we op deze manier ook direct midden in het centrum staan. Misschien is dit een snellere weg dan langs het water, maar die weg is wat leuker om te lopen. Als we terug zijn kwandelenoken we eten en daarna wordt er zoals altijd buiten afgewassen door de mannen. Daarna kijken we een film en na een rustige, maar toch gezellige dag gaan we naar bed.

Zondag 16 april, eerste Paasdag:
Vandaag slapen we uit. We genieten daarna van een Paasontbijt met een heerlijk eitje erbij. Daarna vermaken we ons eerst rustig in onze eigen camper. Het regent nog even en zelfs hagelstenen komen langs. Na de lunch maken we een wandeling. Eerst gaan we een stuk langs het water, daarna slaan we rechts af en komen langs het ziekenhuis, waarna we weer richting de Gochcamperplaats gaan. Als we na een uur weer terug zijn begint het weer even te sputteren. We drinken koffie en na het eten kijken we het tweede deel van onze film.

Maandag 17 april, tweede Paasdag:
Vannacht Gochheeft het een hele tijd geregend. Ook nu ontbijten we met een eitje en daarna lopen we nog een keertje Goch in. Het zonnetje komt er lekker bij en als we na de lunch wegrijden schijnt die nog steeds. We hebben een heerlijk rustig weekend gehad. Goch

Weekend Koningsdag

Woensdag 26 april:
We vertrekken om kwart over drie van huis. Onderweg schijnt de zon en een keer valt er een hagelbui naar beneden. Na anderhalf uur rijden zijn we in Bergen op Zoom. We zien Els en Loek nog niet op de camperplaats en besluiten even met Sascha naar het veldje te gaan. Ik sms Els dat we er zijn en laten Sascha vervolgens even los aan de andere kant van het veld. Zij sprint daarop in volle vaart terug naar de bomen aan het begin van het veldje, vlak naast de weg. Wij kunnen roepen wat we willen, ze luistert niet. Als wij dezelfde kant oplopen loopt ze de weg over terwijl er ook auto's rijden. Ze luistert niet en we zijn blij dat het allemaal goed afloopt. Wij zijn hier erg van geschrokken en zijn blij dat ze weer netjes vast aan de riem zit. Ondertussen heeft Els gesmst dat zij ook aanwezig zijn enwandelen in Bergen op Zoom dat het eten op staat. Het blijkt dat zij aan de andere kant van de boulevard staan en wij rijden vervolgens ook die kant op. Na het eten wassen de mannen buiten af, maar erg warm is het niet. We kijken op tv naar de reportage over Willem Alexander, die morgen 50 jaar wordt. Daarna gaan we naar bed.

Donderdag 27 april, Koningsdag:
Na het ontbijt lopen we de stad in. Ook nu is het weer druk op de vrijmarkt. De zon schijnt en afwisselend is het weer bewolkt. Op een gegeven moment begint het te regenen en staan we echt een behoorlijk tijdje te schuilen. Els heeft het koud gekregen en Els en Loekmonument van emmer naar rioolbuis gaan met Sascha weer terug naar de campers, terwijl wij de rest van de vrijmarkt bekijken. Het is weer droog en op een donkere lucht na blijft het nu beter. Nadat we weer terug komen eten we een broodje en ook nu schijnt de zon weer. Na de koffie lopen we langs het water en daarna verder langs de waterzuivering. Naast de waterzuivering hebben ze een monument met allemaal zinken emmers geplaatst. Die emmers van vroeger hebben op een gegeven moment plaats gemaakt voor het riool. Hier kan ook Sascha los en nu luistert ze goed. Als we echter op de terugweg weer langs Optocht Koningsdagde vijver lopen rent ze weg en weer doet ze wat ze zelf wil. Dan moet ze maar vast, want dit is heel erg vervelend. Als we weer bij de campers komen zorgen we voor het eten en daarna kijken we nog een film. De dag is voorbij gevlogen.

Vrijdag 28 april:
Nadat we hebben ontbeten rijden we verder naar Roosendaal.Roosendaal We parkeren vlakbij het centrum en lopen de stad in. Het is totaal niet druk, maar dat was natuurlijk de dag na Koningsdag wel te verwachten. Nadat we weer terug zijn bij de campers eten we een hapje en daarna rijden we verder naar Mobildrome, waar we ook kunnen overnachten zen lozen. We kijken gelijk naar de campers die aanwezig zijn. We zien zelfs een hee leuke. Na het eten kijken we tv en daarna gaan we naar bed. We hebben een rustige dag achter de rug.kofferbakarkt Geertruidenberg

Zaterdag 29 april:
We gaan nog even kijken bij de camper die we zo mooi vonden. Daarna lunchen we nog, want het is inmiddels al laat geworden. We rijden vervolgens door, doen onderweg Geertruidenbergeen boodschap en gaan in Geertruidenberg op de camperplaats staan. Na de koffie lopen we het plaatsje in. We hebben geluk, het is kofferbakmarkt en we zien nog een aantal leuke spulletjes. De zon is er vandaag al meer bij. Na het eten kijken we weer tv.

Zondag 30 april:
Na het ontbijt lopen we rond de vestingsgracht. Sascha geniet van haar vrijheid. Ze springt zelfs het water in, maar kan er vervolgens niet goed meer uit komen. Als Rex haar op de kant heeft getrokken hopen we dat ze er niet weer zomaar in zal springen. Als we een hele ronde hebben gelopen is het nog geen lunchtijd. Na de lunch rijden we naar huis, waar we de camper nog schoon en leeg maken, zodat dat ook weer klaar is.

Hemelvaartweekend

Donderdag 25 mei, Hemelvaartsdag:
We rijden  tegen half 10 Kasteel Doornenburgvan huis. Els en Loek zijn gisteren al gekomen en vandaag gaan we naar Doornenburg. Via de snelweg rijden we het eerste stuk richting Arnhem. Daarna langs Bemmel, waar ook een camperplaats is en daarna komen we bij kasteel Doornenburg. We zijn zo langs de camperplaats gereden zonder hem te zien. De bordjes staan tussen de boen tegen het voetbalveld aan. We kunnen hier gratis staan en hebben uitzicht op het best grote kasteel. We zetten de campers op blokken, omdat de zonnewijzer van kasteel Doornenburgparkeerplaats scheef is naar een kant en daarna lopen we naar het kasteel. Op de binnenplaats van de voorburcht kun je koffie drinken, maar het kasteelgebouw zelf is dicht. Je kunt de ophaalbrug op tot aan de deur en daar houdt het vandaag op. We lopen vervolgens een rondje om de slotgracht heen en komen daarna weer bij de campers, waar we genieten van de lunch. Het is vandaag mooi weer, alleen waait er nog we leen fris windje in de schaduw. We zoeken daarom de zon op en zitten rustig wat te dommelen en te lezen. Na de koffie lopen we een rondje door het dorp. We komen daarna vanaf de andere kant weer terug. Op de Linge peddelen een heleboel kano's. Verder fietsen er een  heleboel mensen op deze mooie dag. Voor onze campers staat een bus als we terug komen. Een poosje later komen er elke keer groepen jongeren langs die een stepopdracht moeten doen. Voordat wij gaa eten zijn ze klaar en vertrekt de bus weer. Na het eten heeft Els mijn boek uit en gaan we het ruilen in het kastje een eindje terug in de straat. Daarna zitten we nog een poos buiten. Als het kouder wordt kijken we binnen nog een film voordat we naar bed gaan.

Vrijdag 26 mei:
We rijden naar het ontbijt naar Huissen, waar we het centrum inlopen. Els wil nog een kadootje voor Veerle kopen. We gaan vanmiddag op Veerle met Belleverjaardagsvisite, want Gea was woensdag jarig. Nadat we geluncht hebben zitten we nog even buiten voordat we doorrijden naar Gea en Hendrik. We parkeren de campers op het plein middenin  het dorp en nemen een ijsje. Al snel komen Gea en Hendrik en dan lopen wij ook naar hun huis. We maken eerst een wandeling met alle honden, omdat we willen kijken hoe het met Belle en Zoey gaat. Belle kan  niet alleen inde camper blijven, want het is veel te warm. Het gaat heel goed en na de wandeling zitten we met z'n allen in de tuin. Hendrik haalt Veerle nog van de opvang en daarna komt ook de andere oma op visite. Na de thee, koffie en taart maakt Veerle haar Veerle met de poppenwagenkadootjes open. Ze is heel erg blij met haar serviesje en speelt al gelijk met de kannetjes en kopjes. Ook speelt ze met het poppenwagentje, die nog van Gea is geweest. Ze is uiteraard niet bang voor Belle, die ze omhelst. Rond 6 uur komt ook de verdere visite en is Hendrik al druk in de weer met zijn BBQ. Veerle is druk in de weer, ze glijdt van haar glijbaan en schommelt  op de schommelkip. Verder beweegt ze zich vrij tussen alle mensen door. Als wij weer vertrekken gaat de kleine meid naar bed. Wij rijden weer terug naar Huissen, waar we overnachten. In de campers is het bloedheet en we zitten nog lang buiten met alle ramen open om het te laten afkoelen.

stier in de dierentuin in KleefZaterdag 27 mei:
Na het ontbijt rijden we naar Kleef, waar we kunnen lozen. We gaan naar de dierentuin waar schaduw is op de parkeerplaats, zodat we het niet al te warm krijgen. We lopen nog even naar het centrum zonder Loek, die bij de campers blijft met de honden. Belle is te oud om nog zo'n stuk in de hitte te lopen. Nadat we terug komen zitten we in de schaduw, lezen wat, drinken koffie en genieten van onze genieten in de schaduw in Kleefrust. Na het eten lopen we nog een rondje om de dierentuin. De honden kunnen hier lekker los lopen en ook Sascha kan even lekker rennen. Vannacht wordt onze laatste nacht in onze huidige camper, want volgende week halen we onze nieuwe op.

Zondag 28 mei:
We staan op als we wakker worden. We halen ons bed alvast af, want alle spullen moeten vandaag toch uit deze camper Gisteren heb ik al het een en ander schoongemaakt en vandaag moet de rest gebeuren. We gaan daarom niet al te laat naar huis, zodat we alles rustig kunnen uitruimen en schoonmaken. Ook vandaag is het weer mooi weer. We hebben veel plezier gehad van deze camper en we hopen dat de volgende eigenaren dat ook nog zullen hebben. Alles is in ieder geval helemaal in orde, ziet er nog prima uit en werkt nog goed.

Pinksterweekend

Zaterdag 3 juni,
Hymer 594 BOm 9 uur zijn we in Heinenoord om onze nieuwe camper op te halen. Na een uitgebreide uitleg en de afhandeling van de officiele zaken rijden we weer naar huis, waar we de camper gaan inpakken. De meeste dingen krijgen al een plaatsje, maar we nemen nog niet alles mee. We rijden vervolgens naar Els en Loek, waar we vanavond feest hebben. Loek viert zijn afscheid en het feit dat hij met pensioen gaat. We gaan met een aantal collega's en de familie eten bij een wokrestaurant in Valkenswaard. De camper blijft op de oprit staan en Sascha zit veilig in de bench. Rond 11 uur zijn we weer thuis en Sascha lijkt zich aardig rustig te hebben gehouden. We gaan daarna lekker slapen in ons nieuwe bed.

waterlelieZondag 4 juni, eerste Pinksterdag,
Nadat Rex en Loek nog een laatste hand leggen aan de tafel van Els en Loek rijden we weg. We gaan niet zo ver en komen nog voor het middaguur in Helenaveen, wat net voorbij Asten ligt voor de Duitse grens. Daar nemen we camperplaats "Oude Hoeven" bij een bedrijf 2 kilometer buiten het dorp. Het ligt aan een smalle weg, die langs het water ligt. De mannen zorgen er vervolgens voor dat oude autoons bed omhoog gaat, zodat onze fietsen in de garage van de camper kunnen. Dat is fijn, want nu kan Rex thuis aan de slag om ervoor te zorgen dat hij ze goed vast kan zetten. Ook de tafel en de stoelen gaat hij een goede plaats geven. Nu blijven onze fietsen in het vervolg mooi schoon onderweg en worden we niet weer langer vanwege een fietsenrek achterop onze camper. Alles komt dus uiteindelijk  toch zoals wandelenwe graag wilden hebben. Het weer is vandaag een beetje wisselend. De bewolking wordt afgewisseld door de zon. Soms vallen er een paar spatjes uit de lucht, maar het blijft toch droog. Over de weg voor de camperplaats rijden een heleboel oude auto's, die witte slakklaarblijkelijk meedoen aan een tourtocht. Van de andere kant komen af en toe een aantal oude brommers langs, die ogenschijnlijk ergens in de buurt te huur zijn. Wij maken een wandeling door het natuurgebied waar we een eindje verderop aan de overkant van het water met een zijpad komen. Het lijkt wel gebied, waar vroeger turf is gestoken. Mooi om te zien. We zien ook een aantal grote witte slakken met witte slakkenhuizen op hun rug. Dit hebben we nog nooit eerder gezien. Nadat we weer bij de campers zijn gaan we eten en zitten de mannen na hetKikker eten nog buiten. Het was een mooie dag, die we afsluiten met een filmpje.

Maandag 5 juni:
Als we wakker worden schijnt de zon al. We ontbijten en zitten daarna lekker in het zonnetje. Bij de vijver zien we kikkers springen tussen de leliebladen, waar ook een aantal mooie roze en witte lelies te zien zijn. Er vertrekken al wat mensen, maar wij blijven tot na de lunch. Naar huis is het ongeveer 75 km rijden en niet al te laat in de middag komen we thuis.