globe

Globetrotters

Copyright ©  and Webdesign 2010 J.J.V.

Home

Nederland                       Reünie KCK

bord van de camping

Vrijdag 8 september:
We vertrekken van huis en zijn rond half 12 in Schaijk. We spelen in de huiskamer op de campingbijna een thuiswedstrijd, want we hoeven maar weinig kilometers. Dit komt omdat wij de reünie dit jaar weer organiseren. Van alle kanten uit Nederland komt iedereen vandaag weer bij elkaar. Joop en Marie zijn donderdag al aangekomen vanuit Groningen. De anderen komen allemaal vandaag. Helaas is het vandaag heel erg regenachtig. Gelukkig hebben we gekozen voor camping Hartje Groen, waar een we de BBQ van vanavond BBQkunnen houden onder de van tentdoek opgezette overkapping. We hoeven ook geen stoelen mee te nemen, want er staan picknicktafels met banken eraan onder. We begroeten Joop en Marie en niet lang na ons komen ook Carla en Rene aan met hun caravan. We eten een boterham in onze camper en daarna komen ook Harry en Rita aan. We gaan vervolgens in de huiskamer zitten, die ook op de camping isBBQ. We boffen hier erg mee, omdat we hier droog zitten. We zetten koffie en de kachel wordt aangemaakt en nu wordt het ook nog lekker warm. Ondertussen komen ook Wil en Hans aan. Zij gaan voor ons staan. Na een poos komen Jeanne en Ad met de caravan van Jeanne. De camper, die Ad heeft gekocht staat nog niet op Nederlands kenteken, dus daar konden ze nog niet mee op stap. Even later komen ook Marianne en Eric en dan is de groep compleet. Net na 5 uur worden de spullen van de BBQ bezorgd en daarna kunnen we aan de slag. Alles wordt klaargezet en open gemaakt. Iedereen is buiten en het eerste vlees komt van de BBQ. Eric en Rene doen weer goed hun best en iedereen zit lekker te eten. De keurslager uit Schaijk heeft goed vlees geleverd en we eten ons buikje vol. Daarna ruimen we de rommel op en gaan weer met z,n allen in de huiskamer zitten, waar we het spel spelen wat Marianne heeft. Het is een Zeeuwse variatie van Ik hou van Holland. Rond 11 uur gaat iedereen naar bed.

Zaterdag 9 september:
Het heeft bijna de heleklaar voor de fietstocht avond geregend. Om 10 uur heeft iedereen ontbeten en staat iedereen klaar voor de fietstocht. Zoals accuweather had voorspeld is het inderdaad droog. We vertrekken nadat ook Marianne en Eric een fiets hebben gehuurd op de camping. Alle anderen hebben eigen fietsen bij zich. Marianne en Eric hebben ook hun caravan dit jaar niet bij zich. Zij overnachten in een van de trekkershutten. We hebben een fietstocht gepland van bijna 30 km. We rijden eerst via Schaijk langs Herperduin richting Berghem. Net nadat we Herperduin hebben gepasseerd krijgt Eric een lekke band. Er zat een stuk glas in zijn bandlekke band. Na een beetje gedoe wordt de band uiteindelijk geplakt. Het oppompen is even lastig, omdat we alleen maar kleine pompjes bij ons hebben en het om een hele dikke band gaat. Even verderop komen we langs Bike adventure, waar Eric zijn band even goed laat oppompen. Even later komen we langs de ijsboerderij, waar we buiten koffie drinken. We krijgen leerlooiershuisje in Ravensteiner een klein bakje met ijs en slagroom bij. Dat smaakt heerlijk. Daarna fietsen we weer verder naar Ravenstein. Terwijl we Ravenstein binnen fietsen begint het opeens heel erg hard te gieten. We worden nog net een beetje nat, voordat we bij de herberg naar binnen gaan. Terwijl het hard regent genieten wij daar molen in Ravensteinvan onze lunch. Als we klaar zijn, is het al een poosje droog. We spreken af dat we om kwart over 2 weer bij de fietsen zijn om weer verder te gaan. Het is open monumentendag en er zijn verschillende gebouwen opengesteld. Wij lopen met een groepjevia de garnizoenskerk naar het leerlooiershuisje. Vandaaruit lopen we verder naar de molen, die een aantal van ons gaan beklimmen. Er is brood en bier te koop wat in de molen isop de camping geproduceerd. Als we weer bij de fietsen komen gaan we weer verder. Via Huisseling komen we in Overangel, waar we een stukje dijk nemen. Daarna rijden we via Reek weer terug naar de camping. De route is afwisselend en daarom leuk om te fietsen. Het is verder de hele tijd droog gebleven en nadat we voor de trekkershut bij Eric en Marianne zitten gaat het even drujeux de boulesppelen. Het zet echter niet door en weer hebben we geluk met het weer. We spelen nog een potje jeux de boules, met 2 tegen 2 spelers. Leuk om te doen, wij kenden de spelregels nog niet en die hebben we nu ook geleerd. Om kwart over 6 fietsen we naar Restaurant Nieuw Schaijk, waar we gaan eten. Ook hier is alles weer erg goed en iedereen heeft lekker gegeten. Ondertussen valt er buiten nog een plensbui en als weten bij Nieuw Schaijke weer naar de camping fietsen is het gelukkig weer droog.

Zondag 10 september:
Iedereen ontbijt zelf en om 10 uur drinken we gezamenlijk koffie in de huiskamer. De zon schijnt vandaag, maar het gras is nog erg nat van de dauw. Joop en Marie gaan vandaag door naar de Moezel en Harry en Rita gaan door naar Spanje. De anderen moeten weer naar huis.
We maken nog een groepsfoto voor het gebouwtje voordat de eersten vertrekken. Nadat ook Wil en Hans en Jeanne en Ad zijnfoto van de groep vertrokken is het al 12 uur geweest. Samen met Eric, Marianne, Rene en Carla lunchen we in de Boshut, voor op de camping. Daarna vertrekken zij en gaan wij nog even lozen en daarna gaan ook wij naar huis. Rond half 2 zijn we thuis.