globe

Globetrotters

Copyright ©  and Webdesign 2010 J.J.V.

Home

Kerst

Nederland  Duitsland                             Weekend Eifel

Vrijdag 8 januari 2016:
We pakken de auto in en vertrekken om ongeveer 9 uur. Het is niet echt heel druk op de weg. Via Eindhoven rijden we naar Bergeijk, waar we Els en Loek op pikken. Daarna tanken we in België en rijden door naar Zendscheid in de Eifel. 5 kilometer voor Zendscheid stoppen we voor de lunch. Daarna zijn we er zo. Hotel Kylltal s een apart gebouw met trapjes en torentjes. Het ligt aan het riviertje de Kyll hotel Kylltallen dus ook in het Kylltall (dal van de Kyll). Via de receptie, door het restaurant, komen we bij onze kamer. Onder onze kamers bevind zich het zwembad. We gaan eerst een stuk lopen met de honden. Daarna gaan Els en ik zwemmen. Het water is fris, maar het went snel. Nadat we weer in de kamers zijn kijken we nog even tv en om 6 uur gaan we eten in het restaurant. Nadat we onze schnitzels en onze chocolade droomijsje op hebben gaan we naar onze kamer en drinken een kop koffie en kijken tv.

Zaterdag 9 januari:
Na het ontbijt vertrekken we naar Geroldstein. De honden zitten rustig achterin de auto en het is mistig vandaag. In Gerolstein lopen we door het centrum. Er zijn leuke winkeltjes en we lopen ook tegen leuke koopjes aan. Daarna lopen we nog door naar de camperplaats naast het zwembad boven op de heuvel. wandelenDaar mag Sascha even helemaal los en ze gaat helemaal uit haar dak. Ze rent als een gek in de rondte en geniet van haar vrijheid. Daarna lopen we weer terug naar de parkeerplaats waar de auto staat. We doen nog even boodschappen bij de Lidl en rijden dan door naar Prum. Daar zien we de grote kerk met de grote abdij ernaast. Nu zit daar een gymnasium en nog wat andere dingen in. We eten in een restaurant tegenover de abdij en lopen nog even een winkel in die bijna gaat sluiten. We zijn nog net op tijd, maar worden wel verzocht om onze inkopen snel af te sluiten, zodat de winkel dicht kan. Daarna rijden we weer naar Zendscheid terug naar het hotel. Het is inmiddels al 5 uur geweest. De mannen laten de honden nog even kort uit en Els en ik gaan zwemmen in het zwembad. Daarna eten we een broodje op de kamer. We kijken tv onder het genot van een pilsje of een sapje.

Zondag 10 januari:
We ontbijten nadat de honden uitgelaten zijn, pakken onze spullen in, betalen en vertrekken. Ook nu gaan Belle en Sascha beide achterin naast de bagage. Sascha gaat al snel direct achter de achterbank liggen, terwijl Belle nog een poos blijft zitten. Na een poosje liggen ze samen half over elkaar heen achterin. Onderweg stoppen we in België bij het stuwmeer Lac de La Gileppe. We maken daar een wandeling en drinken koffie vlakbij in een gezellig cafeetje. Daarna rijden we verder naar Bergeijk. De honden kunnen het zeer goed met elkaar vinden en rennen achter in de tuin bij Els en Loek. Wij rijden verder naar huis en kijken terug op een geslaagd weekend.

Paasweekend

Vrijdag 25 maart 2016:

Els en Loek zijn gisteren al gekomen en we besluiten om eerst in Oss naar V & D te gaan. V & D is een poosje geleden failliet gegaan, maar is vanaf afgelopen woensdag ongeveer 3 weken open tot alles grotendeels verkocht is. Of als ze eerder uitverkocht Sascha onderweg in haar mandjezijn sluiten de vestigingen eerder. Wij zijn net na 10 uur aanwezig en de deuren zijn nog gesloten, vanwege storingen bij de kassa's. Na een klein poosje gaan de roldeuren echter omhoog en kunnen we naar binnen. Vandaag is het gelukkig niet zo heel erg druk, zoals over woensdag in de krant te lezen was. Wij hebben geluk en kopen nog enkele spulletjes voor weinig geld. Daarna gaan we naar huis terug, rijden de camper naar buiten en vertrekken. Het is de eerste keer dat Sascha mee gaat met de camper. Ze ligt heel rustig in haar mandje tijdens onze rit. We rijden via Arnhem naar Zevenaar, waar we op de camperplaats eten. Vervolgens lopen we de stad in en merken dat er best veel winkeltjes zijn. Ook is er markt. Het is gelukkig droog en als we weer terug komen begint het een heel klein beetje te sputteren. We doen eerst boodschappen bij Albert Heijn en besluiten daarna om vandaag al door te rijden naar Kleef. Vandaag is het goede vrijdag en zijn de winkels dicht in Duitsland, Zevenaarmaar morgen zijn we dan mooi op tijd in het centrum en kunnen inkopen doen voordat de winkels weer gaan sluiten. Het is best fris buiten, maar het zonnetje is af en toe wel te voorschijn gekomen. Na het eten kijken we nog tv en daarna lopen Loek en Rex nog een rondje met Belle en Sascha.

Zaterdag 26 maart:
Als we opstaan zien we dat Sascha heel lief is geweest. De hele nacht heeft ze rustig in haar mandje geslapen.  Na het ontbijt lopen we de stad in en genieten van het lekkere zonnetje. Overal is het lekker druk en we doen inkopen in de winkeltjes. Rond 1 uur zijn we weer terug bij de campers, lunchen en lopen daarna naar de Lidl even verderop. Sascha ligt vast aan de tafelpoot en als we terug komen zien we dat ons slopertje weer bezig is geweest. We moeten volgende keer een andere oplossing vinden, of we laten haar niet meer alleen. We rijden vervolgens naar de dierentuin. Daar staat het echter vol met geparkeerde auto's en we parkeren op de hoek bij het doodlopende weggetje. We drinken koffie met een tompouce en als er meer plaats komt verhuizen we naar de parkeerplaats. We lopen een rondje om de dierentuin, terwijl het nog steeds mooi weer is. Daarwandelen in Eldenna zorgen we dat we kunnen eten en in de avond kijken we tv en daarna gaan we naar bed. We hebben vanavond een uurtje korter, omdat het zomertijd wordt.

Zondag 27 maart, eerste Paasdag:
We verslapen ons, ontbijten en vertrekken. We zouden rond half 11 - kwart voor 11 bij Gea en Hendrik zijn, maar we halen net 11 uur. Els en Loek hebben de kleine Veerle nog niet bewonderd en ze is al bijna 7 weken oud. Vorig jaar gingen we met Pasen op bezoek, omdat ze 11 puppy's hadden gekregen. Veerle is alweer goed gegroeid. We genieten van ons kleinkind en krijgen een heel mooi fotoboek van voor en na de bevalling. We lunchen en gaan met z'n allen wandelen. Ook Belle nemen we mee. Daarna gaan we naar de camperplaats in Huissen. Na het eten kijken we tv en tegen half 9 verzamelen zich weer heel veel mensen naast de Albert Heijn, voor het Paasvuur. 3 generatiesHet regent en waait af en toe flink. Wij zien de vlammen boven de AH uit komen en genieten van ons lekkere warme en droge plekje. Als de mannen de honden uitlaten maakt Rex nog een foto van het vuur. De mensen de drumband met vaandelzwaaiers en de brandweer zijn dan alweer vertrokken. Het was echt jammer dat het weer niet meewerkte.

Maandag 28 maart, tweede Paasdag:
Als we opstaan, nadat Sascha alle spulletjes al te pakken heeft gehad, die ze kon pakken, waait het behoorlijk. We hebben vaak dit weertype als we van hier weer naar huis gaan, regen en harde stormachtige wind. We ontbijten en rijden rond 11 uur naar Jumper in Arnhem. Deze blijkt echter helemaal niet open te gaan vandaag. Helaas voor ons. Na de lunch rijden we naar huis. Gelukkig is de wind al weer wat gaan liggen en komen we veilig thuis.

Weekend Tiel

Zaterdag 9 april:fietsen bij Tiel
We rijden niet zo laat van huis, zodat we nog uitgebreid de stad in kunnen voordat we op visite bij Harro en Merlijn gaan. Op de camperplaats aan de Waalkade staat nog geen een camper. Wij gaan op de tweede plaats staan. Daarna lopen we de stad in. We hadden onderweg al gezien dat een winkel opheffingsuitverkoop had en ook daar willen we even bij langs. Als we onder het poortje doorgelopen zijn komen we op de markt. Daarna lopen we verder en merken we dat ook in Tiel meerdere panden leeg staan. Toch doen we nog op een leuke manier inkopen en bij de winkel die we zochten slaat Rex aardig zijn slag. IsabelAlles is behoorlijk afgeprijsd en we verlaten de winkel met twee zakken met spullen. Daarna kopen we nog aardbeien op de markt en gaan we terug naar de camper waar we lunchen. Gea belt om te vragen of ze morgen Veerle bij ons kan droppen, zodat ze zonder haar naar de reünie van de Kelpies kunnen. Dit omdat het weer morgen niet echt heel mooi wordt en Veerle net een beetje over haar verkoudheid heen is. We spreken af dat we na kwart over een wel thuis zullen zijn en dat Veerle uiteraard van harte welkom is. Na nog even terug naar een Felinewinkel te zijn geweest, halen we de fietsen van de camper en de fietskar uit de garage. We fietsen vervolgens over de dijk naar Passewaaij, waar Harro en Merlijn wonen. Als we aankomen liggen de beide meisjes nog op bed. Na een poosje wordt Isabel wakker en we zien dat ze weer een stuk gegroeid is. Ook komt Feline even later uit haar bedje. Zij is nu een beetje van slag omdat ze een beetje bang is voor Sascha. Ze kletst nog steeds in haar eigen taaltje honderduit. Even later wandelen we met Feline naar het uitlaatveldje. Ze is erg in haar sas en laat ons zien wat ze allemaal weet. Haar ogen, neus, mond en oren weet ze goed aan te wijzen en ook haar schoenen, handen en  jas. Ze loopt lekker te stappen en doet ook haar best om te springen. Na het eten wordt Feline duidelijk moe en na een poosje brengt Harro haar naar bed. Daarna komt Isabel weer mee naar benden en die  krijgt haar fruithapje en vervolgens haar voeding. Daarna gaan wij weer op de fiets naar de camper terug en zitten de fietsen weer achterop de camper. We kijken vervolgens nog tv tot we naar bed gaan.

Zondag 10 april:Sascha aan de Waal
Nadat we opstaan lopen we nog even naar de Waal even verderop voorbij het pontje. Daar is een soort strandje en we kijken of Sascha dat leuk vindt. Sascha moet even wennen aan de golven van het water, die zijn ontstaan doordat er een schip langs komt. Het zonnetje schijnt nu lekker en daarom lopen we een groter rondje. De Lidl en Jumbo zijn nog gesloten als we daar langs komen. We drinken daarna koffie in de camper en rijden naar de EMTE. Ook deze is tot 12 uur gesloten. Om 12 uur zijn we bij Jumper, waar we een zak voer voor Sascha halen. Daarna rijden we naar Oss, omdat Gea en Hendrik Veerle na kwart over 1 komen brengen. We zijn net voor 1 uur thuis, zetten de camper onder de carport en halen de fietsen eraf en alle spulletjes die uit de camper moeten eruit. Als we daarmee klaar zijn komen Hendrik en Gea er net aan. Ons weekend zit er weer op, nu mogen we nog oppassen.

Pinksterweekend

Zaterdag 14 mei:
We vertrekken voor 9 uur en rijden eerst langs Schaijk om gas te vullen. Daarna rijden we door naar Moers, waar we afgesproken hebben met Els en Loek. In Neukirchen-Vluyn is ook een camperplaats aan konijntjes op de uitkijkde Krefelderstrasse, maar deze moeten we niet hebben. Hier zijn
wel alle voorzieningen aanwezig. Wij rijden door naar Moers, waar de camperplek ook aan de Krefelderstrasse ligt. Het blijkt een mooie parkeerplaats te zijn, direct aan het park. Na koffie te hebben gedronken bij Els en Loek lopen we het centrum in, want om 2 uur zal alles weer dicht zijn. Door het park komen we in het centrum, wat niet al te groot is met veel winkeltjes. Het is vandaag een stuk kouder dan de afgelopen dagen. De temperatuur komt niet hoger dan een graad of 13, terwijl dit gisteren nog ruim boven de 23 lag. Een groot verschil dus, maar gelukkig is het wel droog. Als we in het Bloemcentrum lopen krijgen we maar een klein buitje en wij kunnen dan schuilen in een winkel. Tegen 2 uur zijn we weer terug bij de campers en eten een broodje. Daarna nemen we onze rust tot we weer koffie drinken. Tegen 5 uur lopen we door het  park richting het festival, wat er is. We komen langs de Chinese tuin, een waterpartij met stenen. Bij het festivalterrein zijn er kraampjes met Oosterse spulletjes, wat erg gezellig is. Het wemelt  van de konijnen in het park en op de terugweg ziet Sascha  ze ineens en ze gaat er even goed voor zitten om te bekijken wat dat nu allemaal weer is. Daarna zorgen we voor het eten en na het eten wassen de mannen buiten af. 's Avonds kijken we tv en daarna gaan we naar bed.

Zondag 15 mei, eerste Pinksterdag:
Na het ontbijt is het nog steeds droog. We lopen door het park op zoek naar de oude watermolen. Deze blijkt aan de andere kant van de weg te liggen net als het terrein waar het festival is, alleen moeten we nu rechts als we over de brug zijn, wSaschaaar we gisteren links zijn gegaan. Het park is echt heel erg mooi. Er
is veel water en ik maak mooie foto's. Er is een openlucht natuurzwembad en er zijn mooie doorkijkjes die erg fotogeniek zijn. We komen langs de kinderboerderij en er zwemmen eenden et jongen. Als we bijna terug bij de campers zijn begint het even te regenen. We lunchen en rusten even lekker uit. De parkeerplaats stroomt vol met mensen, die allemaal in het park gaan BBQ'en, sporten of wandelen. Het is een drukte van belang. Wij drinken koffie en lopen vervolgens naar het centrum en weer door het park terug. Ook nu blijft het droog en laat de zon zich meermaals zien. We hebben echt geluk met het weer. Jonge eendjes en waterhoentjes zwemmen en lopen rond. Bij de camper eendjesgekomen is het alweer tijd om voor het eten te gaan zorgen. Na het eten en de afwas kijken we tv en genieten we van een rustige avond. De konijntjes huppelen ondertussen vrolijk op het veld rond.

Maandag 16 mei, tweede Pinksterdag:
Na het opstaan ontbijten we. Het is nog steeds droog en ook de zon laat zich af en toe zien. Het veld zit weer vol met konijntjes. Na de afwas gaan Els, Loek en Rex een wandeling door het park maken. De zon laat zich steeds meer zien en de verwachtingen zijn dat het morgen weer een stuk warmer gaat worden. Helaas moeten we dan weer werken, daarom moeten we vandaag weer huiswaarts. Voor half 4 zijn we thuis en maken de camper nog netjes schoon.