globe

Globetrotters

Copyright ©  and Webdesign 2010 J.J.V.

Home

Kerst

Nederland Belgie                           Meivakantie

Zaterdag 23 april 2016:Lier
We vertrekken op tijd van huis, want we willen rond half 11 in Lier zijn, zodat we nog naar de markt kunnen. We rijden tot Tilburg over de snelweg en verlaten de weg dan om binnendoor via Turnhout naar Lier te rijden. Tegen kwart voor 11 zijn we ter plaatse. LierEls en Loek zijn er net. Op de camperplaats aan de Zaad bij de Leuvense poort konden ze niet komen vanwege de drukte. We staan dus op Parking Molse Poort aan de Aarschotsesteenweg en lopen vandaar uit de stad in. Het weer is niet zo mooi en we krijgen ook een klein buitje op ons hoofd. Als we weer bij de campers zijn lunchen we en dan besluiten we naar een andere plaats te gaan, waar het wat rustiger is. Uiteindelijk komen we na wat omwegen vanwege wegwerkzaamheden en een wielertour in Grobbendonk uit. We lopen ook hier nog de plaats in en doen wat boodschappen. Daarna zorgen we dat we te eten krijgen en later kijken we nog tv.aan het bier

Zondag 24 april:
Nadat we zijn opgestaan hebben de mannen de honden uitgelaten en broodjes gehaald. We besluiten vandaag hier rustig te blijven en wat te wandelen. Als het droog is lopen we een rondje en komen ook door het bos. Als we terug komen leest Rex op een aanplakbiljet dat er een kinder-, babyrommelmarkt is in het gebouw tegenover de camperplaats. Na de lunch gaan ook wij, net als alle mensen die hier parkeren naar de rommelmarkt. We zien best leuke spulletjes en de mannen hebben een stoel gevonden en genieten van een biertje. We lopen daarna nog even naar het afgezette hondenveldje, waar ook Sascha lekker los kan rennen. Daarna drinken we koffie en genieten van de rest van de middag. Na het eten kijken we tv en gaan naar bed.Brasschaat

Maandag 25 april:
We rijden vandaag door. Via St. Job in 't Gooi, waar we de camperplaats te klein vinden rijden we door naar Brasschaat. Hier staan we op een niet verhard stuk grond, direct naast de sporthal en het zwembad. We lopen de plaats in na de lunch en krijgen behoorlijk wat nattigheid over ons heen. Als we terug bij de campers komen staan we al in een behoorlijke zooi. We drinken koffie en besluiten verder te gaan naar Brecht, waar we bij het gemeentehuis op een bestraatte parkeerplaats staan. De rest van de dag regent het ook weer behoorlijk en zijn we blij dat we hier niet midden in de plassen staan.kitesurfer

Dinsdag 26 april:
Vandaag gaan we door naar Bergen op Zoom, waar we met Koningsdag willen staan. Als we aankomen is het nog helemaal niet druk. Er staat een behoorlijke wind en dat merk je hier echt goed omdat je aan het water staat. We blijven op een klein wandelingetje na lekker binnen en genieten van het uitzicht. Om 4 uur komt er een kitesurfer, die ervoor zorgt dat we van zijn caharde windpriolen kunnen genieten. Tot 7 uur blijft het droog en is hij druk op het water. Ondertussen hebben wij gegeten en na de afwas kijken we nog tv.

Woensdag 27 april, Koningsdag:
Het is droog en volgens buienradar blijft dat zo tot zeker 12 uur. Wij besluiten nu over de vrijmarkt te lopen om te kijken of er toch wel mensen staan, die hun spulletjes verkopen. Gelukkig is het toch nog druk genoeg, ook al is het een stuk rustiger dan vorig jaar. We komen met wat spulletjes thuis en eten een broodje in de camper. In de middag lopen we nog naar de meubelboulevard, waar de meeste winkels open zijn. Ook is daar een nieuw winkelcentrum met o.a. een Albert Hein en een action, die wel is gesloten. Wij lopen daarna oer het grote grasveld terug, zodat de honden even lekker kunnen rennen. Na het eten kijken we tv.

Donderdag 28 april:Geertruidenberg
Nadat we op zijn gestaan en hebben ontbeten lopen we eerst nog een rondje over het grote grasveld. Daarna rijden we door naar Roosendaal, waar we lozen bij Mobildrome. Els en Loek rijden van hieruit naar huis. Zij hebben op zaterdag een afspraak en wij hoeven pas zondag thuis te zijn. Wij parkeren bij het centrum en lopen de stad nog even in. Ook vandaag is het regenachtig, bordjemaar er staat niet veel wind meer. Als we weer terug zijn bij de camper rijden we door naar Geertruidenberg, waar we de camperplaats nemen. We lopen nog even door het oude historische centrum, waar ook het geboortehuis van Geert Uytdenberghe staat, waar een bordje ophangt over het ontstaan van het stadje. Daarna zorgen we ervoor dat we eten krijgen. Daarna kijken we tv en gaan naar bed.

Vrijdag 29 april:
Vandaag gaan we eerst naar Den Bosch, omdat Rex naar het ziekenhuis moet om zijn broer te begeleiden. Ik blijf met Sascha in de camper en vermaak me prima. Ook nu is het weer regenachtig weer. Tegen 12 uur laat ik Sascha aan de lange lijn op het grasveld naast de parkeerplaats rennen. Het kan laat worden heeft Rex gezegd toen hij belde. Ik schilder een giraffe en net na half 4 belt Rex dat het taxibusje er aan komt om Raymond te halen. Ik loop naar de ingang van het ziekenhuis en dan komt de taxi er al aan. Wij rijden ook naar Schijndel, om daar alles over Raymond even terug te koppelen met de instelling waar hij woont. Daarna blijven we in Schijndel op de camperplaats bij de sporthal overnachten. We douchen lekker binnen nadat we een rondje met Sascha hebben gelopen.

Zaterdag 30 april: opa met kleindochter
Nadat we wakker zijn geworden ontbijten we, doen boodschappen bij de Jumbo en rijden naar Tiel. We lopen door het centrum en de winkel, waar Rex vorige keer spijkerbroeken heeft gekocht is nog steeds open. Nu sla ik mijn slag en koop 3 spijkerbroeken. De eigenaar meldt dat hij morgen voor het laatst open zal zijn. Als we weer bij de camper komen lunchen we en rijden vervolgens naar Harro en Merlijn, waar we vanmiddag op visite gaan. Feline en Isabel liggen nog op bed als we binnen komen. Ze hebben vanmorgen weer gezwommen met de beide meisjes. Eerst wordt Feline wakker en na een poosje is ook Isabel van de partij. Aan het eind van de middag willen we weer vertrekken, maar Feline pakt haar schoenen en wil wandelen wandelen met Felinemet ons. Het is vandaag een mooie dag, de zon schijnt. We gaan daarom nog een rondje met haar naar het honden uitlaatveldje. Ze is erg enthousiast en holt naast ons voort. Daarna vertrekken wij en rijden naar Zaltbommel, waar een nieuwe camperplaats is. Ik had die gevonden op de site van de NKC, want hij stond nog niet in de boeken vermeld. Het blijkt op de parkeerplaats te zijn, waar we vorig jaar een keer zijn geweest en er zijn wel 6 vrije plaatsen. Als wij er net staan komt nog een Dethleffs camper met een aanhanger, waar een oud autootje staat, een Heinkel met 3 wielen uit 1957. Na het eten lopen we een stukje over de dijk, waar we lezen dat er morgen voorjaarsmarkt is op de parkeerplaats, waar ook wij staan. Ze zijn druk in de weer om alle lege kraampjes te plaatsen, zodat iedereen camper met Heinkelmorgen zijn spullen kan inrichten. Morgen is het ook koopzondag in Zaltbommel, dus we vallen met onze neus in de boter. We vragen even na of we op onze plaats kunnen blijven staan, maar het blijkt dat daar morgen een frietkraam komt te staan. Wij hebben geluk en kunnen nog net op het laatste plaatsje om de hoek staan, zodat we morgen gewoon kunnen blijven staan. We verkassen gelijk en drinken daarna koffie en thee in de camper en kijken daarna tv.

Zondag 1 mei:
Als we opstaan dan zijn er al een aantal mensen bezig hun kraampjes in te richten op de voorjaarsmarkt naast ons op de parkeerplaats. met de jarige Sascha aan de WaalSascha is vandaag jarig, ze is nu een jaar oud. Na 10 uur lopen wij over de markt en blijven staan bij het kraampje met de armbanden en kettingen met magneten. Vorig jaar heb ik al een armband gekregen van Rex en nu mag Rex een paar zooltjes met magneten uitproberen. We lopen verder over de markt en daarna lopen we even de stad in, zodat Rex goed kan voelen of de zooltjes lekker lopen. Als we weer op de markt komen lopen we weer langs de kraam. Ik krijg nog een mooie ketting met magneten en Rex neemt zijn zooltjes. We eten in de camper en daarna lopen we door Zaltbommel, waar het koopzondag is. Ook vandaag schijnt de zon weer volop. We rijden daarna naar huis, omdat Rex maandag, dinsdag en woensdag moet werken.

Donderdag 5 mei:
We rijden na half 10 van huis. We gaan vandaag eerst naar Hendrik en Gea. VeerleHet is ruim 3 weken geleden dat we Veerle voor het laatst gezien hebben. Rond kwart voor
11 zijn we in Elden. Veerle is weer een beetje veranderd. Ze zijn gisteren bij het consultatiebureau geweest en ze weegt nu bijna 6 kilo en is 60 cm lang. Verder heeft ze haar tweede prikje gehad. Ze schenkt ons een blije lach terug als we naar haar lachen. Na de koffie lunchen we buiten. Het is vandaag rond de 20 graden, een heel verschil met het begin van de vakantie. Nadat we het eten op hebben lopen we nog een rondje langs het Perenlaantje en verder. Sascha loopt helemaal de andere kant op naar een boerderij aan de Maas in Maasheesen ze gaat dan ook vast. Na ons rondje rijden we verder naar Maashees, waar we uitgenodigd zijn op de verjaardag van Michelle. Zij is vandaag 40 geworden. Els en Loek zijn er al en niet lang na ons komen de andere gasten. We lopen nog een ronde met de honden naar de Maas. De kinderen ( 9 in totaal) gaan allemaal met ons mee. Er wordt heftig met stenen in de Maas gegooid, maar verder dan met de voeten in het water mogen ze allemaal niet. Daarna lopen we weer terug en rond etenstijd gaat de BBQ aan. We eten allemaal ons buikje vol. Daarna vertrekken wij, samen met Els en Loek. We gaan naar Gennep, waar we overnachten op de camperplek. We lopen nog een ronde over de dijk en door het plaatsje en zitten nog gezellig in de camper te praten voor we naar bed gaan.Gennep

Vrijdag 6 mei:
We lopen na het ontbijt door het centrum van Gennep. Er zijn aardig wat winkeltjes. Daarna rijden we door naar Goch in Duitsland, waar een hele grote camperplaats is. Na de lunch lopen we langs het riviertje de Niers naar het centrum. De honden gaan af en toe even in het water en schudden zich daarna weer uit, zodat de spetters eraf vliegen. Daarna lopen we ook hier door de plaats heen. Als we weer terug zijn op de camperplaats Gochzitten we weer lekker buiten in de zon. Vandaag is het nog warmer dan gisteren en ook daarna eten we weer buiten. We kijken daarna naar Witze op de Nederlandse tv, die we hier ook kunnen ontvangen. Na “Ik vertrek” gaan we naar bed.

Zaterdag 7 mei:
We staan op en rijden eerst naar de Lidl, Action en Kik, waar we een paar boodschappen doen. Daarna rijden we door naar Kalkar, waar we op de camperplaats gaan staan. Na de lunch lopen we nog door de plaats. In het park laat Sascha zien dat ze heel goed kan zwemmen in de vijver om zo achter de eendjes met kuikentjes aan te gaan. Ze is op dat moment Oost Indisch doof Sascha zwemmend achter de eendjes aanen komt pas weer uit het water als zij er zin in heeft. Daarna lopen we nog buitenom langs de molen en komen zo weer terug bij de campers. Het is ondertussen behoorlijk warm geworden en we zijn blij dat we in de schaduw kunnen zitten. Ik maak mijn schilderijtjes van de kleinkinderen af en daarna is het alweer etenstijd. Na het eten zitten we nog lekker buiten tot we tv kijken en naar bed gaan.

Zondag 8 mei:
Vandaag is het mijn laatste vakantiedag en zijn de twee weken alweer voorbij. De weken kenmerken zich door tegenstellingen, zo was het in het begin ijskoud, winderig en zat en nu is het warm en zonnig. Vandaag gaan we dus ook naar huis terug, want Rex met morgen alweer werken. Ik heb maandags altijd vrij en kan nog weer wennen aan het gewone ritme voordat ik weer moet beginnen. Els, Loek en Rex lopen nog een ronde door het park met de honden, terwijl ik rustig in de schaduw zit te breien. Na de lunch vertrekken we en rond half 3 zijn we thuis.