globe

Globetrotters

Copyright ©  and Webdesign 2010 J.J.V.

Home

Kerst

Nederland   Belgie                              Herfstvakantie:

Zaterdag 22 oktober:dubbeldekker
We rijden op tijd van huis over de snelweg naar Gouda. Als we daar aankomenGouda is het best druk op de camperplaats. Er is nog net een stroomplaatsje voor ons. Nadat we een broodje hebben gegeten lopen we de stad in. Gouda heeft een gezellige oude binnenstad met veel kleine winkeltjes. Veel winkels hebben uitverkoop en we slagen erin om een aantal leuke koopjes te bemachtigen. Rondom het oude raadhuis is de markt, waar ook een paar circuspieten en een man op stelten rond loopt. De pieten zijn kleurrijk gesminkt. We lopen daarna weer terug naar de camper en zien bij de ingang van de parkeerplaats een dubbop visiteeldekker. We eten een klein hapje en tegen 4 uur lopen we naar de andere kant van het centrum, waar Mark en Nynke wonen. Mark is vandaag jarig en we zijn uitgenodigd. Ook Gea en Hendrik komen met de kleine. Veerle is alweer veranderd, nadat we haar de vorige keer hebben gezien. Ze heeft hier echter geen karretje, waar ze achter kan lopen, dus haar activiteiten blijven beperkt tot kruipen, staan en langVeerles de tafel lopen. Tegen 9 uur vertrekken Gea en Hendrik en lopen wij weer terug en kijken nog tv in de camper voor we gaan slapen.

Zondag 23 oktober:
Vandaag hebben we nog enkele bezoekjes op het programma staan. We moeten langs Schiedam, waar we iets op moeten halen waat we via marktplaats hebben gekocht en daarna gaan we naar Zwartewaal, waar we bij Richard en Helga op visite gaan. We hebben een heel gezellige middag en na het eten rijden we weer naar huis.

Donderdag 27 oktober:
We rijden om 9 uur weer vanaf huis weg. We gaan dit keer via Arnhem naar Billerbeckhet Oosten. In Havixbeck, een kilometer of 10 voor Munster hebben we afgesproken met Joop en Marie. Wij zijn er net na half 12 en net als we staan, komen ook Joop en Marie aangereden. Onderweg is het de hele tijd mistig en op het nieuws hoorden we dat het de hele dag zo blijft. We eten een broodje en daarna pakken de mannen de fietsen van de campers af en gaan we een eindje fietsen. We fietsen naar Billerbeck, waar we even rustig rond kijken. De meeste winkels zijn noHavixbeckg gesloten en we drinken een kop koffie met een gebakje erbij in een conditorei. Ook Sascha krijgt een hondenkoekje. Nadat we weer bij onze fetsen zijn rijden we weer terug naar Havixbeck. Onderweg komen we weer langs de appelboom, die we op de heenweg ook hebben gezien. We rapen nu een boel appels op, die ongeschonden onder de boom liggen. De paarden aan de andere kant van het hek hebben ook de beschikking over een heleboel appels en die laten het zich zeker smaken. Wij fietsen vervolgens door naar Havixbeck, waar we ook het Munstercentrum even bekijken voordat we weer naar de campers gaan. We eten elk in onze camper en daarna gaan Rex en Marie nog een stukje lopen. Het is ondertussen donker geworden en het koelt nu ook meer af.  Daarna zitten we nog gezellig bij elkaar tot we naar bed gaan.

Vrijdag 28 oktober:
We rijden na het ontbeeld Kiepenkerl in Munsterbijt naar Munster, waar we een eindje buiten het centrum parkeren. Vandaaruit fietsen we lnaar het centrum. Bij de grote kerk zetten we de fietsen neer en dan lopen we verder de stad in. Munster heeft een gezellig oud centrum met veel oude kerken en andere oude gebouwen. Veel huizen hebben hoge trapgevels, waarvan er niet een gelijk is. We drinken koffie en later eten we een broodje. Dan pakken we de fiets weer en fietsen weer terug naar de campers. Dan rijden we weer door naar de camperplaats in Dulmen, waar we overnachten. Els en Loek zijn hier ondertussen ook aangekomen en we drinken bij hun een kop koffie. Daarna kerk Munsterlopen we naar de winkels die hier direct naast de camperplaats zijn. Het miezert ondertussen een beetje. Nadat we gegeten hebben begint het iets harder te regenen, maar uiteindelijk zet de regen niet echt door. 's Avonds zitten we gezelig bij elkaar in de camper van Joop en Marie.

Zaterdag 29 oktober:
Vandaag blijven we hier in Dulmen staan. We lopen na het ontbijt nog even door de Aldi en daarna gaan we met z'n allen het plaatsje in. Door het park ben je er zo. Er zijn best veel winkeltjes en we slaan weer een hoop hondenbeloningssnoepjes in, want die zijn hier extra goedkoop. Daarna bespreken we een restaurantje waar we vanavond gaan eten. De zon schijnt vandaag, maar bij de campers is niet echt een zonnig plaatsje om buiten te zitten. Na deDulmen lunch gaan de dames samen een spelletje scrabbelen en de heren zitten bij elkaar te praten. Om 6 uur zijn we in het restaurant en daarna krijgen we een smakelijke maaltijd. Nadat we klaar zijn lopen we weer terug, drinken koffie bij Els en Loek en zitten de avond verder gezellig uit etente kletsen. Daarna gaan we naar bed.

Zondag 30 oktober:
We hebben vannacht een uur langer kunnen slapen en vanmorgen is er geen herrie van lossende vrachtwagens. Na het ontbijt lopen Loek en Rex nog een rondje met de honden. De prijs van de Diesel bij het pompstation wisselt bijna per dagdeel. Toen we kwamen was het 1.09 per liter en zaterdagmorgen was het 1.14 en in de avond was het weer 1.09 en vanmorgen is het zelfs 1.17 per liter. Echt raar. Vandaag schijnt de zon weer en het ziet er lekker uit. Het is wel een beetje fris, maar dan kun je gewoon een dikkere jas aantrekken. We rijden allemaal na elkaar om 11 uur weg richting huis. Wij eten onderweg een boterhammetjenadat we voor 1,11 getankt hebben en rijden daarna verder over de snelweg naar huis. Rond half 2 zijn we thuis en hebben nog uitgebreid de tijd om de camper schoon en leeg te maken.