globe

Globetrotters

Copyright ©  and Webdesign 2010 J.J.V.

Home

Kerst

Nederland                       Reünie KCK

Vrijdag 9 september 2016:
Wij vertrekken vandaag voor onze jaarlijkse reunie. Dit jaar gaangezellig bij elkaar zitten we naar Drenthe, omdat Joop en Marie uit Groningen het hebben georganiseerd. Joop en Marie waren woensdag al ter plaatse en op Willie en Hans na is verder iedereen gisteren al gekomen. Helaas moesten wij nog werken en zijn we pas vandaag in staat om aan te sluiten. Vanaf 11 uur kunnen we al terecht op camping de Bronzen Emmer in  Meppen. Volgens de routeplanner is het ongeveer 185 km rijden. We vertrekken niet te laat en rijden over de snelweg naar het noorden, zodat we op tijd aankomen.
De naam de Bronzen emmer is gekozen, omdat vroeger in het Bronzen tijdperk opBBQ de Es in Meppen een emmer is gevonden. Meppen is een klein dorpje met ongeveer 400 inwoners en ligt in de gemeente Coevorden. De zon schijnt en het belooft een mooi weekend te worden. Als we voor 12 uur bij de camping komen zijn Willy en Hans net een kwartier aanwezig. De rest is allemaal vertrokken. We zetten de camper neer, drinken een kopje koffie bij Willy en Hans en gaan daarna een broodje eten. We halen de fietsen van de camper en fietsen door Meppen, wat een leuk klein dorp is met mooie boerderijtjes. De winkels zijn ongeveer 3 kilometer verderop in Aalden. We bekijken alle winkels, halen nog een boodschapje bij de Coop en Rex koopt nog een leuke blouse bij een kledingwinkel.Daarna eten we een ijsje bij de 't Hoes van Ol-Anbakker en dan fietsen we weer naar de camping terug. De anderen zijn inmiddels alweer terug gekomen en we worden hartelijk begroet. Om half 6 komt de slager met de bbq en het vlees en daarna zitten we ruim 3 uur te bbq-en. Daarna ruimen we op en zitten we nog bij elkaar. Tegen 10 uur gaan we naar binnen. Wij zitten nog tot 12 uur bij Joop en Marie in de camper.

Zaterdag 10 september:
Nadat we zijnOrvelte opgestaan en Rex heeft gedoucht, ontbijten we. Daarna ga ik een half uurtje zwemmen in het zwembad. Dit zwembad is op de camping en is behoorlijk groot.Om kwart voor 11 staan we allemaal klaar voor de fietstocht. We rijden door Meppen en drinken koffie bij
't Hoes van Hol-An, heel gezellig restaurant in Aalden. Het is vandaag nog warmer  dan gisteren en we fietsen al snel in ons hemdje, omdat een vestje aan te warm is. We fietsen vervolgenPaardentram in Orveltes door naar Orvelte. Sascha loopt elke keer een heel stuk aan de springer mee en als ze moe wordt zetten we haar in de fietskar. Naat we geluncht hebben fietsen we weer door naar Westerbork. Ook daar maken we een stop. Via Gardinge en Balinge komen we uiteindelijk weer terug in Meppen. We hebben in totaal 32 km gefiets en Sascha heeft daar een aardig stuk van gelopen. We hebben veel gezien en lekker gefietst. Rond 4 uur zijn we weer terug op de camping. kerk in WesterborkIedereen gaat zijn gang, er gaan een paar gezellig bij elkaar zitten, Rene, Carla en Eric en Marianne ruimen de partytent en de luifels al op en een aantal zoeken de rust op. Om kwart voor 6 gaan we naar Aalden, waar we gaan eten in het wapen van Aelden. dinerJoop en Marie hebben een familiediner besteld en dan heb je een driegangendiner met meerdere keuzemogelijkheden. Alle vleessorten werden op tafel gezet in kleine schaaltjes en zo heeft iedereen de mogelijkheid om dat te nemen wat hij zelf wilde. Je kon dus alles proberen. Als toetje krijgen we pudding en ijs. Daarna zijn we weer naar de camping gefietst, waar we nog lekker buiten zitten tot we naar bed gaan.

Zondag 11 september:
Vandaag is het alweer de laatste dag van onze
reünie. Bij de camping is een ontbijt besteld en zo sluiten we het weekend met z'n allen af. Daarna wordt nog een groepsfoto gemaakt en gaan we terug naar ons veldje. Eric, Marianne en Carla en Rene moeten best een afscheidheel stuk rijden en zij vertrekken dan ook gelijk. Jeanne gaat langs familie in Dronten en ook zij vertrekt nadat ze haar spullen in de auto heeft gepakt. Terwijl Hans en Willy nog druk bezig zijn nemen we aafscheid en dan fietsen we met z'n zessen naar Aalden, omdat daar nog braderie is. We drinken nog koffie bij de Aeldense hof en daarna fietsen we weer terug naar de camping. Vandaag is het niet meer zo zonnig en af en toe miezert het een beetje. Als we terug zijn zet iedereen z'n fietsen op de camper en dan rijden Joop en Marie en Harrie en Rita als eersten weg. Wij lozen de taken nog even en daarna rijden ook wij rond half 2 naar huis. Onderweg hebben we twee keer last van file en we zijn uiteindelijk rond 4 uur thuis. We hebben echt genoten van het weekend. Joop en Marie hadden alles goed geregeld en ook het weer was super. Volgend jaar zijn wij weer aan de beurt met organiseren. De anderen laten zich verrassen.

groepsfoto

schilderij bloem

Schilderij van een bloem onderweg