globe
                             Globetrotters

Copyright ©  and Webdesign 2010 J.J.V.

Home

Omhoog

2015

Weekenden Voorjaar

Madeira

Denemarken

KCK Reunie

Weekenden Najaar

Duitsland      Nederland      Belgie                                   Weekenden weg

Weekendje Eifel

ons hotel in SwisttalVrijdag 30 januari 2015:
Om kwart over 9 zitten we in de auto en rijden naar het zuiden. We gaan eerst Els en Loek ophalen en daarna door naar de Eifel. Vannacht heeft het een beetje gesneeuwd, maar gelukkig ligt er geen echte laag. Zonder problemen komen we aan in Swisttal, waar we nog te vroeg zijn om al naar hotel Weidenbrück te gaan. We eten eerst een broodje bij een bakkerij en lopen door het dorp, Heimerzheim. Daarna rijden we verder naar het hotel, wat maar 800 meter verderop ligt. Het is nog net geen 2 uur en we moeten nog even wachten voor onze kamer klaar is. Els en Loek hebben een kamer in het erdgeschuss, oftewel de begawandelenne grond. Wij zitten een verdieping hoger. Ondertussen schijnt de zon en lopen we een rondje langs de beek, de Swistbach en daarna via Dunstekoven weer terug naar Heimerzheim. Na een soepje of een kop koffie of thee op de kamer gaan we eten in het restaurant. Daarna kijken we nog tv op de kamer.

Zaterdag 31 januari:
We staan niet te laat op. Na het goed verzorgde ontbijt rijden we naar Bonn, dat op ongeveer 20 kilometer afstand van Swisttal ligt. We parkeren midden in de stad in de parkeergarage en lopen door het gezellige centrum. Er zijn veel winkeltjes en er zijn al carnavalsactiviteiten Bonngaande. Het weer is best wel goed. Tussen de wolken door schijnt de zon, precies zoals was voorspeld. Er zijn nog leuke koopjes te scoren en we vinden een leuk restaurantje, waar we ons te goed doen aan een heerlijke maaltijd. Daarna lopen we weer terug naar de parkeergarage, waar vandaan we weer naar ons hotel terug rijden. De honden liggen moe achterin de kofferbak. Terug in het hotel kijken we wat tv en rusten we wat uit. Na 7 uur eten we broodjes en genieten we van de rustige avond.

Zondag 1 februari:
Als we wakker worden zien we dat het heeft gevroren. Tijdens het ontbijt sneeuwt het en daarna gaan we eEuskirchenen ritje maken met de auto. We komen in Euskirchen, waar we rondwandelen. Het is ondertussen al een poosje droog. Als we weer in Swisttal zijn rijden we even langs de Griek om te kijken hoe laat die open is. We eten een broodje en lezen wat op onze hotelkamer. Om kwart voor 3 melden we bij de rec eptie dat we graag de sauna in willen en om half 4 kunnen we daar dus gebruik van maken, omdat hij dan warm genoeg is. Rond 5 uur zijn we weer op de kamer en laten de mannen de honden uit. Daarna lopen we het dorp in naar de Griek, waar we gaan eten. Ook vandaag eten we weer lekker. Het is ondertussen gaan sneeuwen, maar de sneeuw blijft gelukkig niet liggen. Tegen half 8 zijn we weer thuis en genieten van een rustige avond.

Maandag 2 februari:
We staan op en genieten van ons laatste ontbijt. We pakken onze spullen in en verlaten het hotel. Na ongeveer 6 kilometer maken we een stop bij de Lidl, waar we wat boodschappen doen. Daarna rijden we binnendoor naar Duren, waar we nog wat winkelen en een hapje eten. Dan pakken we de snelweg en komen we via Belgie, waar we tanken bij Els en Loek. Na een kopje koffie gaan wij verder huiswaarts, waar we tegen 5 uur arriveren. We hebben weer een gezellig weekend achter de rug met goed weer. Alleen vandaag was het een beetje guur.

Pasen 2015

BocholdZaterdag 4 april:
We vertrekken rond half 10 van huis. Els en Loek zijn gisteren al gekomen en we hebben besloten dat we naar Rhede gaan. We rijden binnendoor over Grave en Cuijck en gaan eerst in Bochold winkelen. Daarna gaan we door naar Rhede en lopen daar ook nog door het centrum. Hier zijn een Aldi en een Lidl, maar de rest van de winkels zijn eigenlijk allemaal al gesloten. Er staat een gure wind, maar het zonnetje laat zich toch ook zien. Op de camperplaats in Rhede staan aBocholdl 11 campers. Je staat hier vlakbij het centrum.
 Na het eten zijn er inmiddels al 18 campers  in totaal. We kijken nog tv en gaan naar bed.

Zondag 5 april, eerste Paasdag:
Nadat we op zijn gestaan ontbijten we met een lekker eitje erbij. Als de afas is gedaan en de honden nog een rondje zijn uitgelaten rijden we via Bocholt naar Nederland. In Dinxperlo komen we er achter dat alle cPaasvuuramperplaatsen zijn verdwenen. Daarna komen we in Gendringen. Hier is de camperplaats nog middenin de plaats. Er is verder niets te doen en nadat we hebben geluncht rijden we verder over mooie binnenwegen naar Huissen. Het laatste stuk gaat over het smalle dijkje, waar we blij zijn dat we geen tegenliggers tegen komen, naar het pontje. Niet echt een aanrader om langs te gaan. Als we aan de overkant aankomen zijn we bijna gelijk op de camperplaats. Albert Heijn is ook vandaag open en na een paar boodschapjes te hebben gedaan, zitten we aan de koffie met gebak. Nadat we ons avondeten op hebben kijken we tv. Ondertussen wordt het echt druk op de parkeerplaats en vragen wij ons af wat al die mensen hier komen doen. Als ook een brandweerauto voorbij komt leggen we de link naar de paasvuren, die in Twente en de Achterhoek ook allemaal worden aangestoken. Ook wij gaan de dijk op om net achter Albert Heijn het Paasvuur te zien branden. Met een ritueel wordt het Kerk in Huissengebeuren ingeleid en aan meerdere kanten aangestoken, terwijl de pop bovenop de brandstapel in vlammen opgaat en de vaandelzwaaiers het geheel onder tromgeroffel begeleiden. Het is ondertussen toch weer aardig koud en we zijn blij als we ons weer in de warme camper kunnen begeven. Na een gezelige avond gaan we weer van onze nachtrust genieten.

Maandag 6 april, tweede Paasdag:
Na het ontbijt en de koffie lopen we Huissen in. Vorig jaar zijn we hier ook al geweest en nu weten we de weg. Het zonnetje komt er al bij en als we langs de resten van het Paasvuur weer bijna terug zijn is het al Puppyecht aangenaam. We lopen achter Albert Heijn langs en komen langs de verzonken molen. Hier zijn twee stukken wiek te zien (een kunstwerk) met daar tussen een molensteen. Op deze plaats heeft vroeger echt een molen gestaan en dit kunstwerk herinnert Kelpiehieraan. We lunchen en rijden dan naar Elden, waar we op visite gaan bij Gea en Hendrik. De 11 puppy's van Zoey zijn al goed gegroeid. Vier van de tien, waar een baasje voor wordt gezocht zijn al vergeven. Zes van de puppy's zijn nog op zoek. Het zijn echt ondernemende beestjes, die als ze buiten komen vrolijk rondhuppelen. Als Hendrik met Zoey aan de wandel is halen Rex en Loek Belle en Tommy op om te kijken hoe zowel de puppy's als onze honden reageren. Een aantal puppy's zijn erg nieuwsgierig en komen op de twee volwassen honden af. Tommy moet er niks van hebben, maar Belle is erg enthousiast. Een paar puppy's kijken de kat uit de boom en blijven binnen. Twee hangen even later in de wapperende staart van Belle. Het is echt een leuk gezicht hoe ze rond huppelen. Even later ligt het hele stel moe in de ren in de kamer te slapen. Wij nemen afscheid en vertrekken weer richting huis. Het weekend zit er alweer op.

Een van de 11 puppy's

KoningsdagweekendBrecht

Zaterdag 25 april 2015:
Rond 10 uur rijden we van huis weg. We nemen de snelweg en binnen anderhalf uur zijn we al op onze bestemming van vandaag. We staan op de camperplaats in Brecht in België.  Na de lunch, lopen we eerst een rondje door de plaats lopen. Er zijn een aantal winkels, maar echt groot isinsectenhotel het niet. In het park bloeien aardig wat bloemen en er staat ook een insectenhotel. Het is vandaag een stuk bewolkter dan gisteren, toen de zon volop scheen. Als we uiteindelijk door het park terug naar de camper lopen sputtert het een beetje. Na het bloeiende boomavondeten komt er muziek uit het gebouw waar ook de bibliotheek zich heeft gevestigd. Er is duidelijk een feest aan de gang. Nadat we nog tv hebben gekeken gaan we naar bed.

Zondag 26 april:
De mannen halen brood bij de Carrefour en daarna genieten we van ons ontbijt. We gaan nog even naar de plantjes kijken die verderop te koop zijn. Daarna rijden we naar Bergen op Zoom. Onderweg komen we een markt tegen in Huijbergen, waar we stoppen om even over de markt te lopen. Daarna rijden we verder en nemen de camperplaats in Bergen op Zoom. Er zijn nog 7 plaatsen bij gekomen aan de andere De optocht tijdens de vrijmarktkant van het parkeerterrein. Om 17 uur begint de vrijmarkt die tot morgen (Koningsdag) 17 uur duurt. We lopen de stad in en bekijken een groot deel van de vrijmarkt. Tegen 7 uur gaan we echter terug naar de campers, want we hebben nog niet gegeten. We koken en eten bij ons in de camper. Na het eten kijken we nog tv en rond half 11 gaan we naar bed.

Maandag 27 april, Koningsdag:
Na het ontbijt lopen we nogmaals de markt in Bergen op Zoomstad in om de rest van de vrijmarkt te bekijken. We komen nog met wat spullen terug. Nadat we geluncht hebben rijden we naar Roosendaal, naar Mobildrome, waar we lozen en daarna nemen we afscheid van elkaar om huiswaarts te keren. Ook vandaag scheen de zon, al was het wel een stuk frisser dan gisteren.

Weekend van 5 mei, Eifel

Zaterdag 2 mei:
We rijden weg nadat we hebben ontViersen-Dulkenbeten. Dit weekend willen we naar de Eifel. We zijn om kwart voor 11 in Viersen en doen boodschappen bij de Lidl. Daarna rijden we door naar de camperplaats, waar al een heleboel campers staan. Het weer is lekker en we zitten in het zonnetje buiten. Na de lunch lopen we het beeld bij fonteinplaatsje in. Bij de kerk zijn ze de markt aan het opruimen. We lopen verder naar het spoor, waar een boel winkels zijn, zoals de Action en de Aldi. Nadat we koffie hebben gedronken lopen we weer naar de camperplaats terug. Nadat we nog een poos in de zon hebben gezeten eten we, kijken nog een film en gaan naar bed.

Zondag 3 mei:
Na het ontbijt kijken we waar we vandaag naartoe gaan. Het weer is nog steeds mooi. We rijden door mooie gebieden. Eerst met veel gele koolzaadvelden en daarkoolzaadvelden onderwegna door het Natuurpark. Op een gegeven moment komen we een berg af en hebben mooi uitzicht op een meer. In de plaatsjes zien we met gekleurde slierten erin. De ene keer is het een den bovenin een paal en de andere keer is het een berk die vol hangt. Dit blijkt te zijn  om te vieren dat het lente is.  Nadat we gestopt zijn voor de lunch begint het zachtjes te regenen. Ook als we op de camperplaats in Schleiden aankomen regent het nog steeds. We vermaken ons de rest van de middag en avond daarom in de camper.

Maandag 4 mei:
Na het ontbijt rijden we naar het centrum en lopen langs de winkeltjes. Er is een eurowinkel, waar we allerlei leuke dingetjes vinden. Daarna tanken we en rijden we meivieringrichting Hellenthal. We komen langs de Lidl, waar we nog even boodschappen doen en lunchen op de parkeerplaats. In Hellenthal gaan we op verjaardagsvisite en daarna gaan bloeiende struikenwe naar de camperplaats in het centrum. Ook hier lopen we nog door het centrum om te kijken waar de bakker zit. Daarna is het alweer etenstijd. Tijdens het eten komen er 4 brandweerwagens op de parkeerplaats aangereden. Er stappen meerdere brandweermannen uit en ook een aantal jongens van een jaar of 14 - 15. Een brandweerwagen rijdt naar de andere kant van het water. Ze rollen de slangen uit en spuiten met het water. Het is een oefening, waarbij de jongens mee brandweermogen doen. Ze spuiten naar hartenlust in het water en op het gras. Nadat wij de afwas al hebben weggewerkt rollen ook zij hun slangen op en vertrekken weer. Wij trekken ons terug in de camper, het wordt nu wat frisser na weer een mooie dag.
We kijken een film en gaan naar bed.brandweeroefening

Dinsdag 5 mei:
Het heeft aardig geregend vannacht. Na nog een bui wordt het rond half 9 weer droog. Bij de bakker halen we broodjes en daarna ontbijten we. We rijden vanaf hier eerst naar Kall, waar wat grote winkels zijn.  Nadat we hebben gewinkeld, eten we een broodje en rijden verder naar huis. Onderweg waait het behoorlijk hard. We lozen de wc en het afvalwater nog even in Viersen, waar we langs komen. We zijn blij als we rond half 4 thuis zijn. Toch hebben we het hele weekend aldoor mooi weer gehad en het was ook totaal niet koud.

Hemelvaartweekend Belgie

Donderdag 14 mei, Hemelvaartsdag:
We rijden rond 9 uur van huis en nemen het eerste stuk snelweg. Daarna gaan we binnendoor verder. Het laatste stuk bestaat uit echt berglandschap. Met haarspeldBlegny bochten gaan we de berg op.  Om kwart voor 1 arriveren we in Blegny, waar kermis is in het centrum. Het is een drukte van jewelste. Als we bij de steenkoolmijn komen is het ook hier druk. Op de camperplaats is geen ruimte meer en wij parkeren op de parkeerplaats ernaast, waar ook al veel campers staan. We lopen na de lunch over het terrein. Drie keer per dag kun je de mijn bezichtigen, om 11 uur, 2 uur en 4 uur. De rondleiding duurt 2 uur. Buiten is een openluchtmuseum met treintjes en een werkplaats met allerlei werktuigen en er zijn speeltuintjes en een dierenparkje. De toren van de steenkoolmijn is een fraai gebouw. Nadat we buiten koffie hebben gedronken en wat hebben gelezen gaan we om 4 uur de mijn voor de rondleiding. We krijgen eerst een film te zien hoe alles in de mijn gedaan werd. Daarna gaan we met de lift naarbord met wagonnetjes beneden naar een diepte van 30 meter. De schacht bestaat uit een gang met ronde ijzeren bogen.  Daar zien we wat we net op de film allemaal hebben gezien. De man die ons rondleidt vertelt alles behoorlijk uitgebreid en we krijgen een hele goede indruk van het reilen en zeilen in de mijn. We lopen met de trap naar 60 meter diepte en daar zien we weer hoe de verbindingen tussen de bovenliggende schacht en deze werd gemaakt en hoe die daarna als de eerste verbinding was gelegd werd ontgonnen. De steenkool en het steen werd in wagentjes naar de hoofdgang gebracht, waar ze verder werden vervoerd in de mijnnaar de toren, vanwaar ze naar boven werden gebracht. Eerst werden de wagentjes door kinderen en vrouwen geduwd. Later werd dat door paarden gedaan. Aangezien de paarden te groot waren om met de lift naar beneden te worden gebracht. Ze werden in harnas onder de lift gehangen en zo geblinddoekt naar beneden gehesen. Daarna kwamen er pas treintjes, die het werk van de paarden overnamen. Uiteindelijk gaan we met de lift naar een verdieping boven de begane grond waar het sorteren van steenkool en steen werd gedaan. Daarna lopen we met de trap weer naar de begane grond, waar we de jas en helm die we van te voren hadden gekregen weer in moeten leveren. Het was een super interessante rondleiding, die een goed beeld geeft van de werkzaamheden in de mijn. Daarna lopen we weer naar de camper, waar we zorgen dat we wat te eten krijgen. Na een ondanks een slecht weersvoorspelling hebben we een mooie en ook wel zonnige dag gehad. Alleen regent het een beetje als we de mijn uitkomen. We worden echter niet heel erg nat. Daarna kijken we nog film en uiteindelijk gaan we naar bed.
Huy

Vrijdag 15 mei:
We rijden nadat we geloosd hebben oor via Luik naar Huy, waar we lunchen en even door de plaats lopen. De camperplaats bevindt zich bij de brug. Daarna rijden we verder naar Namen. Ook vandaag begint de zon weer te schijnen. In Namen rijden we de berg op naar de Citadel, waar een gedoogplaats is. Na een aardige klim uitzicht op Namennaar de Citadel, over een steile weg met kinderkopjes komen we op een grote plaats waar we super kunnen staan. Een citadel is een vestingwerk, wat op een berg ligt, waar men goed overzicht had om de vijand te zien aankomen. Na de koffie, die we weer brand in Namenbuiten kunnen gebruiken, lopen we de berg af. Inmiddels is er een brand in Namen, waar we vanaf de berg goed uitzicht op hebben. De vlammen slaan hoog boven het gebouw uit en er zijn dikke zwarte rookwolken. Wij komen na ongeveer een half uur wandeling onderaan de berg uit en lopen het centrum in. Er staan veel mooie gebouwen en het is behoorlijk druk. Er is een groot rad en de terrasjes zitten vol met mensen. Nadat we overal hebben rondgekeken lopen we weer de trappen op naar boven. De brand is inmiddels aardig bedwongen. De rook is amper meer te zien, maar de brandweer is nog wel ter plaatse. Als we weer bij de campers bloeiende boomkomen zijn we ruim 3 kwartier verder. De zon schijnt nog steeds en we kunnen nog buiten eten. Na het eten is het afwastijd en daarna genieten we van de rustige avond.

Zaterdag 16 mei:
We lopen richting Chateau du Names. Bij elke boom achter het theater staat een bordje met de naam van de boom. Verder boomis er een mooi oud gebouw, waarbij staat dat het het trouwgebouw is van Namen. As we langs de voorkant terug lopen staan er 2 bruidsparen klaar met al hun visite in feestelijke kledij om getrouwd te worden. Het is vandaag een stuk kouder. We gaan terug naar de campers en rijden door naar Chatelet, waar we een vrij verlaten camperplaats vinden. De verzorgingszuil doet het niet' maar we kunnen onze wc nog wel lozen. Het aardewerkmuseum is gesloten. Deze hele industrie is al een poosmijn in Bois-du-Cazier geleden stilgelegd. We rijden daarna door naar Marcinelle, waar je naast kolenmijn Bois-du-Cazier kunt overnachten. Naast de kolenmijn is er verder niet veel te beleven. Wij bezoeken de mijn. Hier kun je niet afdalen in de schachten zoals bij Blegny. Hier zijn de gebouwen ingericht met een industriemuseum, een glasmuseum en wordt de ramp, die hier op 8 augustus 1956 heeft plaats gevonden herdacht. Op die dag is er brand uitgebroken  in de mijn en zijn 262 mijnwerkers om het leveuitzicht op Bois-du-Caziern gekomen. Na dit bezoek zorgen we dat we een hapje eten op tafel krijgen. Daarna lopen we nog even door de plaats heen om te kijken of er ook een bakker aanwezig is.
We kijken een filmpje en gaan daarna naar bed.

Zondag 17 mei:
Het zonnetje schijnt al als we opstaan. Nadat de broodjes bij de bakker zijn gehaald ontbijten we. Vandaag moeten we weer naar huis. Het is in totaal 225 km rijden. We lopen eerst nog een rondje om de honden uit te laten. Daarna rijden we binnendoor naar Sint Truiden, waar we lunchen. Helaas is de sanizuil verdwenen. Daarom lozen we in Hasselt. Daarna gaan we verder naar huis. Rond half 5 zijn we thuis.

Pinksterweekend
Zaterdag 23 mei:
We vertrekken net na half 10 en rijden over de snelweg naar Winterswijk. Het laatste stuk moeten we over secundaire wegen omdat daar geen snelweg meer is. TommieWe gaan inkopen doen bij Obelink. Onderweg sputtert het al een beetje en als we naar de ingang van de winkel lopen is het gelukkig weer droog. Om 1 uur lopen we met onze nieuwe stoelen naar de camper en eten een broodje. Daarna gaan we weer verder kijken naar leuke dingen, maar we komen niks meer tegen. Nadat we Obelink hebben verlaten gaan we op zoek naar een camperplaats. Die in Winterswijk zou moeten zijn kunnen we niet vinden en we belanden uiteindelijk in Vreden, waar we op een veldje bij een hotelsportcentrum komen te staan. Na het eten en de afwas kijken we nog tv en niet zo heel laat gaan we naar bed.

Zondag 24 mei, een van de puppy'seerste Pinksterdag:
Vandaag gaan we naar Elden op verjaardagsvisite bij Gea. Van de puppy`s zijn er nog 3 over, Quinten, die Gea en Hendrik zelf houden en de 2 die naar België gaan. Die mogen pas 3 weken nadat ze de 12 wekenprik hebben gehad de grens over.  Na het ontbijt zitten we nog lekker in alle rust in het zonnetje. We rijden na de lunch weg om de 80 kilometer, die we nog moeten afleggen te overbruggen. Tegen half 3 zijn we in Elden, waar het erg druk is. Er is met Pinksteren altijd Fair, een gezellig parkfeest. Het staat overal vol met auto`s maar bij het informatiecentrum Quentinkunnen we nog parkeren. De puppy`s zijn goed gegroeid. Na taart en koffie te hebben gekregen lopen we met z`n allen door het park. Ook alle honden, op Zoey na gaan mee. De zon schijnt volop, we boffen echt met dit weer. Er zijn kraampjes en er is een veld waar allerlei activiteiten met paarden zijn. Het is een gezellige drukte. Na de BBQ in de tuin bij Gea rijden we naar Huissen, waar we overnachten.

Maandag 25 mei, tweede Pinksterdag:
Vannacht heeft het wat geregend en ook als we opstaan is her weer, zoals voorspeld, niet zo mooi als gisteren. Toch kunnen we buiten lunchen, nadat we een bezoekje hebben gebracht aan Albert Heijn. Na de lunch rijden we rustig naar huis.

Weekend Kleef

Zaterdag 11 juli:stoet

De heren willen vroeg op pad, omdat er in Kleef kermis is en ze denken dat het druk op de camperplaats zal zijn. We staan om 7 uur op en ontbijten om half 8. Om kwart voor 9 rijden we weg. Via Grave en Cuijck rijden we naar Kleef. Op de camperplaats bij het station staan alle kermisklanten. Wij komen uiteindelijk bij de dierentuin terecht, waar we mooi onder de bomen staan. Dit is fijn, omdat Tommie nu toch lekker in de camper kan blijven ondanks het warme weer. Na de lunch lopen wij stoetde stad in en winkelen. Op een gegeven moment komt er een optocht langs met fanfareorkesten en echtparen ertussen, die de kermis inluiden. Als we weer terug bij de campers zijn dan zitten we lekker in de schaduw en daarna BBQ'en we. We lopen nog een rondje om het dierentuintje en kijken daarna een film.

Zondag 12 juli:

Nadat we wakker worden gaat het regenen. We blijven daarom nog even in bed. Na het ontbijt gaan we nog wandelen. We staan hier gelijk in een mooi park, dus er is genoeg gelegenheid om te wandelen.  Na een uur wandelen zijn we weer terug bij de camper. Tommie is helemaal uitgeput, het laatste stukje begon hij te hinkelen, omdat hij last had van zijn rechterachterpootje, en ligt daarna uit te hijgen op zijn kleedje. We lunchen buiten, omdat het weer weer een stuk is opgeknapt. Na de afwas vertrekken we weer richting huis.