globe

Globetrotters

Copyright ©  and Webdesign 2010 J.J.V.

Home

Herfst

Nederland                                    Reünie KCK

Vrijdag 6 september:
Als we samen met Joop en Marie een broodje hebben gegeten vertrekken we om half 1. Ons doel in Nieuwvliet in Zeeland. Marianne en Eric organiseren de boel dit keer en aangezien zij in Zeeuws Vlaanderen wonen is dat onze bestemming. Het is best wel een eind. Voor ons al 188 km en Joop eheerlijk aan het biern Marie hebben er al 200 op zitten als ze bij ons zijn. We vertrekken om half 1 en rijden via België. Als we door de tunnel zijn in Antwerpen wordt het steeds bewolkter. Vanmorgen leek het nog dat we net zo’n warme dag kregen als gisteren, maar nu wordt het steeds donkerder. Het begint te flitsen en de regen barst los. We rijden niet harder dan een kilometertje of 70. Als we weer in Nederland komen is het inmiddels weer droog. We zijn om half 4 op camping Boerenhoeve in Nieuwvliet. Verder is iedereen al aanwezig. Bart en Nellie zijn de enigen die niet komen, omdat ze verhinderd zijn. De anderen zitten al bij Rene en Carla en Eric en Marianne voor de deur. Ook Wil en Hans zijn dit keer van de partij. We beginnen met koffie en zelfgebakken taart van Marie. We zitten gezellig bij te praten en tegen de avond gaan we BBQ’en. Als we nog gezellig buiten zitten komt de dochter van Marianne en Eric, Marianne’s autootje brengen, zodat we morgen met z’n allen op stap kunnen. Tot laat in de avond zitten we bij elkaar tot iedereen z’n bedje op gaat zoeken.

Zaterdag 7 septemberBrugge:
Als we wakker worden is het nog bewolkt. Al snel begint de zon echter te schijnen. Er staat alleen nog een beetje wind, die het fris doet aanvoelen. We eten een broodje en zitten buiten te genieten van het zonnetje. Om kwart over 11 vertrekken we met 3 auto’s naar Brugge. ViaBrugge Sluis zijn we al snel in België en voor 12 uur hebben we de auto’s geparkeerd op ring rond Brugge. Daarna lopen we met z’n allen het gezellige Middeleeuwse centrum. We lopen over de pleinen met de mooie oude gebouwen. Het weer is afwisselend bewolkt en zonnig, dus we zijn toch blij dat we hebben we een gids gevonden?onze jackjes bij ons hebben. Het stikt hier van de chocoladewinkeltjes en eentje heet zelfs Roose, net als Eric en Marianne. Ze zijn erg trots op hun nieuwe winkeltje. In heel Brugge stikt het van de kerken. Op de grote markt drinken we koffie op een terrasje. Eric schrikt een beetje van de prijs, omdat hij dacht voor die prijs ook de rondvaart te kunnen betalen, maar helaas dus, daar moet nog geld bij. We lopen daarna door naar het Begijnenhof, waar je in stilte rond kunt wandelen en koetje in Bruggede kerk kunt bezoeken. Daarna maken we een rondvaart door de Reien, de kanaaltjes die door Brugge stromen en genoemd zijn naar de Reie, de rivier, die vroeger door Brugge stroomde. Daarna lopen we nog verder door de stad en gaan na een poosje weer terug naar de auto’s om weer naar Nieuwvliet terug te rijden. Op de camping gaan we snel aan de drank, want iedereen heeft er reuze dorst van gekregen. We zien dat onze buren zijn vertrokken, dus we hoeven vanavond niet extra zacht te doen. Dat zou ons niet echt gelukt zijn denken we. Als je met zo veel mensen buiten zit, is dat echt wel moeilijk. Om 7 uur eten we in het restaurant op de camping. Het is echt weer lekker en we zitten daarna nog tot na 11 uur buiten bij de campers.aan zee

Zondag 8 september:
Als we wakker worden is het droog, maar daarna gaat het regenen. Als we afscheid van Willie en Hans hebben genomen gaan we met z’n elven met de auto’s naar het strand. In Cadzand, waar we uiteindelijk belanden is het droog en dan lopen we over het strand naar de zee. Het water is niet echt koud. Tommie geniet van het strand en rent even rond voordat we ons op het terras van het strandpaviljoen tegoed doen aan een kop koffie of espresso. Daarna gaan we weer terug naar de camping, waar de zon inmiddels steeds harder begint te schijnen. Harrie en Rita vertrekken ook en dan gaan ook Joop en Marie als ze hun broodje op hebben. Wij staan nog even te kletsen, kijken naar de parasailers, die hier van de camping opstijgen en eten daarna een boterhammetje. Dan nemen ook wij afscheid en rijden naar huis. Onderweg blijft het mooi weer en net na 4 uur zijn we weer thuis. We hebben genoten van het gezellige weekend en kijken alweer uit naar volgend jaar als Rita en Harry de organisatie op zich gaan nemen.