globe
                             Globetrotters

Copyright ©  and Webdesign 2011 J.J.V.

Home

Reunie KCK

Moezel

Harz

Nederland                                    Reünie KCK (Camper Challenge)

Vrijdag 9 september 2011:
Vandaag verwachten we iedereen op camping Landgoed Molecaten Gezellig weerzienin Hattem. Wij rijden tegen 12 uur van huis en zijn net na 1 uur aanwezig op de camping. We komen door Hattem en via een smalle weg rijden we naar de camping, die in het bos is gelegen. Als wij aankomen zijn er al 2 stellen aanwezig wordt ons bij de receptie gemeld. Even na ons komen Harry en Rita en als wij naar onze plaatsten willen rijden komen ook Nellie en Bart er aan. Op het veldje gekomen zijn Rene en Carla en Eric en Marianne al aanwezig. De tent van Rene en Carla staat al en ze leggen de laatste hand aan de inrichting. Marianne heeft de koffie al klaar. We staan met zijn allen op veld 3 en we hebben allemaal plaatsten naast elkaar. Het is ruim opgezet en het toiletgebouw staat gelijk achter onze plaats. Er zijn nu al met 3 stellen van ons gezelschap, die een camper hebben aangeschaft. Wij waren de eerste, vorig jaar oktober en Nellie en Bart hebben hun Burstner niet zo lang daeen leuke "natte" middagarna gekocht. Rita en Harrie hebben net voor hun vakantie een Dethleffs gekocht. Als we net zitten komen Willie en Hans en even daarna Joop en Marie ook aan. Joop en Marie melden dat ze onderweg ook een camper hebben gekocht. Dat is nummer 4 al. Wil en Hans hadden vorig jaar al een camper. Nu rijden ook Jeanne en Wim het veld op en het gezelschap is compleet. De flessen wijn komen tevoorschijn en zo wordt het een gezellige drukte onder de luifel van Eric en Marianne met de partytent van Rene en Carla ervoor is het. Het miezert en op deze manier zitten we toch droog. Er wordt vrolijk vertelt over alle vakanties, die iedereen er alweer op heeft zitten. Om 6 uur gaat iedereen voor zijn eigen eten zorgen en worden de campers her en der bekeken en bewonderd. Als het donker wordt komen Willy en Hans bij ons langs en drinken een kopje koffie mee. Rond half 10 komen Jeanne en Wim terug. Ze zijn met Eric, Marianne, Rene en Carla net buiten de camping in een restaurantje wezen eten. Ze komen gezellig bij ons de camper bewonderen. een glaasje drinken en bijpraten. Tegen half 11 gaan ze naar hun caravan en dan gaan wij ook naar bed, nadat Rex Tommie even heeft uitgelaten.

Joop komt om broodjes, maar helaas...Zaterdag 10 september: Om 9 uur zitten we aan het ontbijt. Joop loopt met zijn mandje naar Willy en Hans, maar krijgt vandaag helaas geen verse broodjes. Tja het viel te proberen, maar helaas hebben we nu niet dsamen een afdak makene luxe van de camper challenge. De spullen en het vlees van de bbq worden tussen half 11 en half 1 gebracht hebben ze gisteren al ge-sms't van A-Z. We bespreken wat we gaan doen deze dag. Om half 1 kunnen degene die willen fietsen mee gaan en als er iemand wat anders wil doen kan dat ook. Er zijn 2 stellen die wel willen fietsen, maar geen fietsen bij zich hebben. Bij de receptie kun je echter fietsen huren. Ook hebben ze daar een wandeltocht en een gps-tocht voor degene die dat zouden willen doen. Tegen half 11 zijn we met zijn allen bezig om ervoor te zoMarianne toont haar sjaalrgen dat we vanavond droog kunnen zitten. De partytent van Carla en Rene wordt verlengt met zeilen van Joop en Harry en zo is er een groot overdekt stuk, waar we met zijn allen droog kunnen vertoeven. Om kwart over 11 Komt de bezorger van A tot Z de barbecue spullen bezorgen en we verdelen het vlees en de sausjes in alle koelkasten, zodat het lekker koel staat. Marianne laat hele leuke sjaals zien, die ze zelf heeft gebreid van speciale wol. Ze legt uit hoe dat moet, maar we snappen er helemaal niks De BBQ spullen worden gebrachtvan. Ze zegt:’’Als we onderweg een garenwinkel zien dan kunnen we wel wol kopen en dan wil ik het wel laten zien. Daarna zitten we met zijn allen aan de koffie. Carla, Rene, Marianne en Eric zijn naar de receptie om te kijken of ze misschien tandems kunnen huren. Helaas voor hen hebben ze alleen gewone fietsen. Ze komen hier even later op terug fietsen. Bart en Nelly en Willy en Hans besluiten om niet mee te fietsen. We besluiten om half 1 met zijn twaalven te vertrekken en iedereen zorgt ervoor dat ze een boterhammetje hebben gegeten voordat we weg gaan. We rijden de Bos en Polderroute van ontrack van 29 km. Eric en Rene hebben de route bestudeert en Tommie wacht tot het afdak klaar isnemen het voortouw. We beginnen bij punt 4 in Hattem en rijden over het bruggetje over het water. We rijden door het polderland. Daarna verder naar Wapenveld. Marianne roept ineens dat er een wolwinkel is. Buiten op het rek ligt ook de wol die nodig is en wij stappen met zijnHet afdak is uiteindelijk klaar vieren de winkel binnen. Daar kopen Rita, Carla en ik wol en ik ook nog een paar breinaalden, zodat Marianne kan laten zien hoe het werkt. Ondertussen wordt het donkerder en het lijkt er een beetje op dat we het niet droog zullen houden. Een eindje verderop pakken we een terrasje en daar begint Marianne al te bresamen fietsenien. Doordat we zien hoe de structuur van de wol is snappen wij hoe het werkt. Het is gewoon recht breien, alleen moet je net in de goede gaatjes steken. Heel simpel, maar je moet wel opletten dat je de goede gaten neemt. Op de scheepjeswol staat Lana GrossMet z'n allen kijken hoe Marianne breidta en ik heb er zelfs een handleiding bij gekregen. Tegenover het café aan de andere kant van de brug staat een plaatsnaambord van Hoorn. Ook hier ligt dus een plaatsje genaamd Hoorn. We krijgen complimenten over Tommie, die zo lief in zijn karretje ligt. Als we weer verder fietsen gaan we de brug over en komen we in het bos. We fietsde plaats Hoornen nu naar het Noorden en de zon komt er weer bij. Op een gegeven moment komen we weer bij Landgoed Molencate en rijden over een mooi fietspad door het landgoed terug naar de camping. We hebben ondertussen al 27 km gefietst. Als we de fietsen weer naast de camper hebben staan wil Rex nu eerst eens de camper van Bart en Nellie bekijken. Deze ziet er echt mooi uit en zij zijn er dan ook heel erg wijs mee, net als wij met de onze. We schuiven daWeer verder fietsenarna aan bij de anderen en drinken nog wat alvorens wij aan de barbecue beginnen. Er worden nog wat grapjes gemaakt over de tent van Rene en Carla, omdat het net lijkt of er een ladder in hangt. Zou wel makkelijk zijn met regen, dan kunnen ze boven op de zolder slapen en krijgen ze geen natte voeten. We maken  eeBBQ-en das pas lekker!n lange rij met tafels onder het zelfgemaakte afdak en de barbecue wordt aangestoken. Eric en Rene gaan aan de slag zodra al het vlees en de salades, het stokbrood en de sausjes klaargezet zijn. Het ziet er niet alleen lekker uit, het smaakt ook nog prima. Als we onze buikjes vol hebben gegeten is er nog genoeg over. Tommies neus ruikt al het lekkers en hij begint een beetje te piepen om te melden dat hij er ook nog is. Ook hij geniet een beetje mee van het lekkere vlees. Na het eten zitten nog wat na te tafelen eOok Tommie heeft hongern daarna spoelen we de borden toch even af, omdat het toch een dag (ze komen maandag pas) duurt voordat ze de vuile vaat weer op komen halen. We lopen daarna met Jeanne, Wim, Joop en Marie nog een stukje door het bos. Als we weer terug komen drinken we koffie en rond 9  uur wordt de partytent en het zeil weer afgebroken, zodat alles weer droog onderdak ligt. Het is de hele tijd droog geweest, maar voor hetzelfde geld waren we drijfnat geregend. In Zeeland regent het ondertussen grote hagelstenen melden de kinderen van Eric en Marianne. Het is er echt noodweer. Wij zitten nog wat bij elkaar tot het rond 10 begint te regenen en onweren. Wij trekken ons terug in onze camper. We hebben een leuke gezellige dag achter de rug. Ik mail nog even naar Leo Diepemaat van de Hymergroep dat hij morgen welkom is en werk mijn verhaal bij.

Marianne is al aan haar tweede sjaal begonnenZondag 11 september:
Als we net in bed liggen begint de onweersbui. Heel wat lichtflitsen passeren het toneel en er komt heel wat regen naar beneden. Het duurt een hele poos voordat het voorbij is. Na een heerlijke nachtrust worden we rond kwart over 8 wakker. Nu schijnt het zonnetje alweer. We staan op en buiten komen we Carla tegen, die vertelt hoe ze ’s nacht in de stromende regen door alle plassen naar het toiletgebouw moest. De ingang van het veld stond blank. We gaan onLeo komt langss douchen en ondertussen spreekt Leo in op mijn voicemail. Ik bel hem terug en hij vraagt hoe laat hij het beste langs kan komen. Ik vertel dat Joop en Marie om 1 uur willen vertrekken en hij meldt dat hij over anderhalf uur bij ons kan zijn. Ik vertel iedereen dat Leo langs komt en er worden enthousiast plannen gemaakt om weer gezellig met zijn allen bij elkaar rond 11 uur koffie te drinken. Bij Nellie en Bart verspreek iDe tent waaide bijna wegk me en zeg dat Leo thuis komt. Nellie moet hier hartelijk om lachen. Rene en Carla zijn al druk bezig om hun tent droog en schoon in te pakken, zodat ze het hele verhaal niet thuis nog eens over moeten doen. Marianne zit ondertussen de volgende sjaal alweer te breien, dit keer voor Carla. De mijne ligt al netjes in onze camper in de kast. Iedereen zit al op het veld Ook Rita is aan het breien geslagenin de zon naast de hardwerkende Rene en Carla naast de drogende buitentent. Om 11 uur is Leo present. Iedereen begroet hem hartelijk en we drinken gezellig met zijn allen koffie. Hij vindt het leuk om al zoveel enthousiaste camperbezitters erbij te hebben. Ook de nieuwe aanwinst van Joop en Marie is een verrassing. Hij vraagt wanneer de rest overstag gaat. Carla merkt op dat de niet camperbezitters lekker uit eten zijn geweest op de vrijdagavond en dat de camperaars dat dus niet meer kAfscheid nemenunnen. Wim doet er nog een schepje bovenop door te zeggen dat zij niet net als wij op een droge moesten kauwen. De wind steekt op en de tent van Carla en Rene waait een stuk omhoog. Snel sprint iedereen te hulp en wordt hij op de grond terug geplaatst. Zij leggen hem nu helemaal plat en zorgen dat hij ingepakt wordt, want hij is nu wel droog. Na de koffie worden alle campers even aan Leo getoond. Hij vindt ze allemaal mooi en bewondert ze van binnen en van buiten. Tegen half 1 vertrekt Leo weer, want opa moet de nodige aandacht aanDe BBQ-spullen even wegbrengen zijn nieuwe kleinkinderen spenderen. Gelijk heeft hij. We nemen afscheid van Marie en Joop, die doorrijden naar Düsseldorf, waar ze een weekje vakantie vieren. We hebben al met zijn allen besloten om volgend jaar bij Wim en Jeanne in Helvoirt te komen voor onze reünie. Iedereen zal het weekend inplannen. Het betrekt weHattemer een beetje en onze Zeeuwen, Marianne en Eric en Carla en Rene besluiten ook aan hun terugreis te beginnen. We zwaaien iedereen uit. Wim en Rex brengen de barbecuespullen naar de receptie, waar ze morgen worden opgehaald. Ook Willy en Hans vertrekken en nadat ze hebben afgewassen en hun spullen hebben opgeruimd nemen we ook afscheid van Bart en Nellie. Nu zijn we nog met drie stellen over. We eten een hapje en pakken daarna de fieFietsen naar Zwollets. We fietsen door Hanzestad Hattem, wat een leuk oud stadje is met een poort en een historisch centrum. Op het plein voor het stadhuis en de Andreaskerk staat een oude pomp. We fietsen verder door de dijkpoort naar de jachthaven, waar een camperplaats is. Over de dijk en verderop de IJsselbrug gaan we verder naar Zwolle. Onderweg begint het wel een beetje te sputteren, maar gelukkig zet de regen niet echt door. Middenin Zwolle zien we de Peperbus, onze lieve vrouwentoren en drinken weOpruimen en naar huis koffie, chocomel of iets fris in het centrum. Als we daarna weer buiten komen is het weer droog. We nemen dezelfde weg terug naar Hattem. We hebben dan in totaal weer een km of 15 gefietst. Als we terug komen ruit iedereen zijn laatste spulletjes op en nemen we afscheid van elkaar. Harry en Rita vertrekken als eerste. Daarna Wim en Jeanne en wij sluiten de rij. Het is ondertussen bijna half 5 en het begint nu iets harder te regenen. Onderweg is het afwisselend weer, soms is het droog en soms regent het. Als we thuis komen is het 6 uur en is het droog. We zetten de camper op zijn plaats en pakken de spullen die eruit moeten uit. We hebben een goed gevoel over het weekend. Iedereen was enthousiast en volgens ons tevreden over alles wat we hebben gedaan.

Hans en Willy                                                        Harry en Rita

Bart en Nellie                                                       Rene en Carla

Wim en Jeanne                                                      Eric en Marianne

Joop en Marie                                                          Rex en Janja